|
|
|
|---|---|
|
I lördags på morgonen när jag kom in i garaget o skulle köra ut bilen så stod min 1v gamla 330e och pep inifrån kupen, trodde det berodde på att någon dörr var öppne. När jag sätter mig i bilen så har jag felmeddelande om kompatibilietsfel i media displayen och all led belysning blinkar rött i samband med att pipet ljuder. Tjutet fortsätter, men det går att köra bilen. Dock är både instrumentpanel och HUD helt svarta/döda. 3 lampor på instrumentpanelen som inte är en del av det digitala - lampa för belysning och antisladd blinkar disco. Så bilen blev hämtad av bärgare hemifrån uppfarten efter samtal med BMW Assistans. Vill helst inte köra med den, dels vet jag inte vilken hastighet jag kör i eller vad som funkar eller inte funkar. BMW assistans kunde inte ordna med lånebil på plats, tog en sväng till återförsäljaren i måndags för att få en ersättningsbil. Passade då på att hämta ut ett parkeringstillstånd i min bil som hade blivit bärgad dit. Då har bilen troligtvis stått och tjutit sen i lördags för att huvudbatteriet var helt slut, fick låsa upp bilen manuellt. Säljaren hörde av sig idag och lämnade det härliga beskedet att du kommer få vänta några veckor innan du får se din bil igen. Han visste inte vad, men någon komponent/styrbox eller så behöver bytas och är restad hos BMW i Tyskland. Lite sådär lagom trist när man sett fram emot sin nya bil. Någon annan som haft problem med sin 330e av 2020 års modell såhär långt? | |
|
Hej Pettedala! Ja, jag har också strul med min bil. Jag hämtade ut min 330e 2020 årsmodell den 25/11. En timme senare var jag tillbaka på grund av ett felmeddelande om att bromsvätska inte har bytts i min bil sedan 2001 (eller något sånt löjligt länge sen). Felet var tydligen ett känt fel, vissa bilar behövdes uppdateras en gång till. Inte bara det, men trots att det var tidigt på dan, så blev det inte fixat direkt utan jag fick en lånebil och fick komma tillbaka dagen efter för att hämta min. Men det är inte allt... Jag kan inte se körstatistik i ConnectedDrive webbappen. För all statistik är det bara sträck. Det värsta är att att det sitter ett gäng inkompetenta människor hos BMW som ger "support". Totalt okunniga. Jag öppnar nya ärenden om samma fel och jag får samma svar... gör si gör så, hämta uppdatering till bilen osv. medan en annan har svarat i början på januari med: "Vi har nu undersökt detta och statisk om senaste körning osv är borttagen på nya bilar av tekniska orsaker. Vi har inget datum när funktionen förväntas vara tillbaka igen." Nu har jag skickat ett nytt ärende i fredags för att ta reda på om det har gjorts något, och då skriver den här okunniga kvinnan igen samma idiotiska råd om vad jag skall göra, trots att jag har skrivit till henne att ja ville att HON skall ta reda på om felet är fixat... Ren Kafka pjäs... Aldrig mer en BMW för mig, speciellt om det blir mer strul och supporten inte förbättras. Bara en fråga till dig. Funkar statistik för din bil? Ser du alla uppgifter i ConnectedDrive webbappen? Skulle var intressant att veta, även om jag har en "normal" modell, dvs. inte M noch har inte valt HUD. Det hade jag i min förra bil och ansåg inte vara värt vad BMW ville ha för den. Jag saknar inte den alls. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.