|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Min erfarenhet av det är att nyare BMW har tappat det. Har en f31a en 2019 320d den är inte ett dugg roligare än vad någon konkurrent i segmentet är. Visst chassit är väl lite livligare men det är på bekostnad av komforten som är rent usel och det ger då inte körglädje, snarare tvärtom då man hellre tar andra-bilen för att kunna prata med frugan i bilen utan att höja rösten. Sen har man från BMW lyckats klämma in den mest oinspirerade diesel 4an på marknaden i bilen, knappast körglad(och då är diesel 4or redan tråkiga i sig själva) Har haft ett antal BMW förut och alltid känt att man gärna tar en extra sväng med bilen bara för att. Hade ett snedsteg med en Kia men den byttes bort när jag insåg att jag hellre cyklade till affären än att ta bilen och åka ett extra varv som jag gjorde med BMW. Med F31an i garaget har cykeln åkt fram på uppfarten igen.😂 |
|
| Om du tycker chassit är livligare än konkurrenterna men motorn inte är det, då finns 330d, 335d, 335i eller 340i i F31. Att bli besviken på att en dieselfyra beter sig som en dieselfyra... det är ju inte direkt en motortyp känd för att väcka körglädje. | |
| Fast det nämner jag ju. Diesel 4or ÄR tråkiga. Tyvärr så är BMWs fyra ännu tråkigare än de flesta konkurrenters. | |
| Köp dem inte då. | |
|
Nu kanske jag skiter i det blå skåpet. En riktigt trevlig bil att köra är vår nya Mercedes CLA 220 AMG. Lagom effekt 190 hk. Känns modern, lyxig, sportig plus gokartkänsla. Plus att den är vacker! Inget klumpigt där inte. Vi kollade på 1,2 och 3-serien men de räckte inte till. |
|
|
328i Troligen en av BMW:s bästa motorer hittills. Efter motor optimeringen som TM racing i Katrineholm utförde så är den allt annat än tråkig!!! Vilket klipp! Trevlig valborg |
|
|
Håller med Kallep om man begränsar sig till 4 cylindriga. Hade en 428 coupé tidigare och upplevde den som riktigt pigg och trevlig. Nuvarande med B58 är naturligtvis lite bättre. (Är medveten om att 4 serien iaf coupé skiljer en hel del I avseende på körkänsla) Men så kass som beskrivs kan den väl ändå inte vara? |
|
|
Kanske inte ska jämför diesel med bensi. Har själv haft 120d och 320d. Vill inte jämföra.. |
|
|
Även haft 330i och 318i (den sålde jag snabbt) 330i var trevlig. Men törstig!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.