|
|
|
|---|---|
| har bytat bälgar och renoverat kompressorn och kollat över alla anslutningar allt verkar bra ,men lastar jag tungt i bilen så tänds lampan efter att jag har lastat ur den och den är tänd ett par dagar för att seda vara slocken ,det verkar som den inte tömmer bälgarna efter att jag lastat ur den vad kan vara fel då . | |
|
Intressant vore att prova om det går att tömma dem via diagnosverktyg. Och se om det sjunker. Hade liknande på en F11 och då låg slangarna klämda, det gick att trycka in luft men ut kom det väldigt lite. Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
| slangarna har jag bytat så dom ligger inte i klämm men den ena slangen på höger sida är ju lite kortare gör det något , jag har en autocom för att läsa ut felkoder på bilar går det med den programet jag brukar använda är delphi cars 2015. | |
|
Ja det ska du kunna göra med Delphi. Mvh Ola |
|
| ok ska kolla på detta under dagen ,hör av mig igen senare med resultatet, tackar så länge . | |
|
har tagit felkoder nu och det jag fick va , 1 säkring eller ledning för lastkrets 1 2 säkring eller ledning för lastkrets 2 , jag raderade dom och ska ut och köra nu får jag se om det har gjort någon skillnad , men jag hittade inte var jag kunde gå in i luftdämparna , och hittar inte heller vilken säkring det är,det sitter säkringar i handsfacket och ovaför batteriet bak men vilken är till luftdämparna , denna bil är importerad från tyskland . |
|
|
jag har nu provkört efter rensatt alla felkoder men efter typ 1 kilometer så tände sig lampan för luftbälgarna bak igen , så det blir att hissa upp bilen till helgen och gå igenom allt kablage till lastkännarna bak , men är det någon som vet vad alla säkringar går till och var sitter alla ,cdspelaren och förstärkaren verkar inte heller funka , så denna bil lever sitt eget liv tror jag . |
|
| jag har även BMW INPA FULL som jag kan använda på autocomen men är det någon som har någon bra beskrivning på hur man instalerar detta program ,helst på svenska då . | |
| nej förlåt nu skrev jag fel , jag fick med en egen sladd till BMW INPA FULL så va de ,men jag fick aldrig in programet så att det funka . | |
| som sagt så har jag program och kabel till INPA men skulle behöva lite hjälp att instalera de finns det någon för detta kanske . | |
|
Det finns otroligt mycket olika Inpa versioner och lika många olika installationsförfarande. Sannolikt är svaret på din fråga att bara den som knåpade ihop den versionen vet exakt. Men fick du inte med några instruktioner, eller var det klassikern en skiva med ett gäng filer och en kryptisk "Read me" fil? Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
|
jag köpte denna mätare Special offer Autocom cdp pro + Best quality cars&trucks + BMW INPA +K DCAN GIFT det va autocom och kabel till bmw då men fick inga programvara till bmw det fick jag gå ut på en sida att ladda ner efter jag haft kontakt med säljaren , det var nog lite mera än en read me file med programet men jag fick det ändå inte att funka ,jag har windows 10 på laptoppen som jag använder till bilen men va jag har läst mig till så ska det funka med det eller . |
|
|
finns det någon glad gävel där ute någon stans som kan hjälpa mig att få tag på var alla säkringar sitter på denna bilgävel allt står ju på tyske i skiten och det stämmer inte med dom som jag har inttat ,har mätt upp kablarna bak på sensorerna nu och där finns det inget fel i alla fall . |
|
|
Finns på engelska här Länk schema och säkringar här Länk Klickar du på säkringen så kan du få reda på var den sitter (installation location). Plockade sidorna på måfå, du får kolla vilken utrustning som gäller för din bil. FAF |
|
| tack FAF , men när jag klickade på den första länken så hamnar jag på e-bay och den andra länken vet jag inte ricktigt va de va för något jag kom inte till några säkringar i alla fall , vad jag har hittat så finns det säkringar i hands facket och bak över batteriet men som sagt vad dom går till då . | |
|
Ojdå, fel av mig, låg nog något gammalt i minnet Länk schemat Länk Här är säkringsplaceringen: Länk som jag skrev är det kanske inte rätt luftfjädring, du får i så fall kolla vidare på sidan. FAF |
|
| tackar för detta , jag har skruvat med bilen nu i helgen ,och hittade inga avbrott på några kablar till höjdsensorerna bak ,men såg att det va lite läck på ena slangen höger sida , och sen har jag mätt den när luften va helt ur då är den 1cm högre på vänster sida och detta verkar som det följer med även när jag sätter i hop slangarna och den fyller med luft ,är det något som är fel eller kan det vara så här . | |
| har varit ute och provkört den nu och allt verkar funka som det ska ingen lampa är tänd ,det kan ju ha varit läckaget som gjorde detta då får ju hoppas på det i alla fall tack för hjälpen . | |
| nu har den tänt sig igen. | |
| faan va kul detta är . | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.