AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.705

Retrofit svankstöd F31

-J
167
-Jonas-
320d XD F31 -15
Hej, någon som gett sig på att eftermontera svankstöd i sina manuella sportstolar?
Är lite småsugen på detta då jag känner ja saknar svankstöd, skall gå att eftermontera utan att behöva koda och dylikt enligt utländska forum. Skulle vilja höra om någon här på forumet gjort denna operation?
-J
167
-Jonas-
320d XD F31 -15
Har monterat svankstöd nu, lite pillrigt var det, inte helt lätt att lyfta ur stolen själv och samtidigt försöka att inte repa något. Kan lägga in lite bilder om någon är intresserad, stor skillnad blev det iaf, svankstödet har många inställningsmöjligheter.
Kopplade aldrig ur batteriet och det genererade ingen felkod!
Har också monterat svankstöd i en tidigare F30. Grym skillnad. Kom över ett nytt komplett kit på ebay för 900kr från UK. Sjukt bra. Har man bara sportstolar med uppblåsbara sidostöd som standard så är allt bara plug n play då matning redan finns dragen.

Mig tog det allt som allt två timmar från att jag började till att allt var monterat igen.
Hej!

Nu har jag också detta problemet.
Köpte nyligen en F30 med sportstolar med uppblåsbara sidostöd men känner verkligen att jag saknar svankstöd.

Jag har ringt till några BMW-verkstäder och de kan inte hjälpa till med detta.

Men utifrån era inlägg här i tråden så är det ju möjligt att eftermontera svankstöd vad jag förstår.

Jag har sökt runt på nätet och letat var jag kan beställa men inte hittat.

Var beställer man och är det svårt att montera?
Är det orginaldelar eller eftermarknadsprylar?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.