|
|
|
|---|---|
| Dags för vinterhjulen då. Bilen köpte jag i maj med sommarhjul på, så detta är första vintern. Sommarhjul är 19” fälgar med 255/35. Vinterhjul är 16” med 205/55. Ett av vinterhjulen hade mkt lågt lufttryck som inte märktes förrän jag monterat på hjulet. När bilen startades fick jag en varning i instrumentet som jag inte sett/visste att bilen hade; en röd varning med som det ser ut ett däck med för lite luft i. Jag tänker då att bilen har nån slags däcktryckskontroll. Med vinterhjulet väl pumpat & alla monterade så finns varningen kvar. Kan det vara så att vinterhjulen avviker från tänkt rullomkrets & därav varningen? | |
| Å ev. har man nytta av att veta att bilen är en 325 -07.... | |
|
Varje gång man byter hjul ska man nollställa däcktryckövervakningen. --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
Och det gör du med reglaget på blinkersspaken med tändningen på, alternativt i en undermeny i navigatorn om det finns. Välj symbolen med däck eller hur den ser ut nu igen, och när det står reset håller du in knappen några sek.. Eller så står allt i instruktionsboken. |
|
| Tack för era svar - visst stod det i manualen. Problemet löst. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.