AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
935

krockat ikväll

St
630
Ste
325 Coupe
320 - 85
2002 -72
Krockade med ett rådjur ikväll.. grillen och en lyktan är helt trasigt, motorhuv o resten ser ut att har klarat sig, men jag får inte upp motorhuven, i mitt fall kommer sjävlrisken till att kostar 5000:- vilket är billigast??att fixa att själv eller tar det på försäkringen??.. vill tillägga att dn hela lyktan är matt och kommer inte till att ser ut som ny?

Mvh: Ste
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Kommer nog bli billigare att ta självrisken, men det är klart att har du någon kompis som kan göra "kompispris utan att farbror Persson får veta något" så kanske du kan smita undan lättare. Frågan är bara om det blir lika bra.
diamantsvart_bmw
tror nog att du ska ta det på försäkringen, kanske har du några skavanker så kan du ta med det oxå, hammare är bra att ha ibland=)

Ph
123
Phippi
e36 328i Cabrio 98'

vad har du för försäkring på din bil. Jag smällde en räv med mina förra cabbe (frontspoilern sprack lite höger fram, och blev av medd ett dimljus) och då hade jag ingen självrisk alls. Kanske beror lite på var man bor, eller vilket bolag man försäkrat hos.

St
630
Ste
325 Coupe
320 - 85
2002 -72
IF skadeförsäkring. Ska ta en närmare titt idag sen kolla vad sakerna gå till. har en morbror som är lackerare så på den fronten borde det kanske blir billigare.
BM
114
BMW slöarton
325iM Cab -94
Det är också ett sätt att jaga på =)

Its not what you got.its how you use it
Ko
663
Koffe
320iC -93
Jag har DIAL, å de ligger väl under if om jag kommer ihåg rätt. I vikket fall som helst så bjuder de (DIAL) på självrisken vid viltolyckor första året... återigen om jag inte missminner mig (fan, börjar bli orolig... Ahltzheimers (stavning?) på G lr?...)

Nåja, allt jag försöker få fram är att om du har tur så...

//Koffe
stobbart
Tänk på att du (nog) kommer tappa bonus om du tar det via försäkringsbolaget => högre premie i ett antal år som följd.

Försäkringar är en jäkla djungel. Man känner sig konstant lurad.
Uggo
Det där borde gå på trafikförsäkringsföreningen som alla bolag är med i. Självrisken ca 1800, oavsett bolag. Ingen bonusförlust på singelolycka!
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
man förlorar bara bonus om man skadar annat fordon än sitt eget, alltså vid utnyttjande av trafik försäkringen...

/Jonas
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
OM DU HAR MERFÖRSÄKRING SÅ BEHÖVER DU INTE
BETALA SJÄLVRISK, SÅ HAR JAG DET IALLA FALL
PÅ MIN FÖRSÄKRING(LÄNSFÖRSÄKRINGAR)
LYCKA TILL...
Diamantsvart_BMW: Att använda hammare på sin bil för att få lite "extra" från försäkringen var det korkaste jag hört på länge. För det första så är det sådana som du som får premier att skjuta i höjden. För den andra så värnar de flesta här om sina bilar och ser dem som sina ögonstenar och då slår man inte en hammare i den.
Som de säger i det stora landet Amerika, "If it aint broke, dont fix it"
na
59
nagguks
325i Cabriolet -94
Enligt Folksam som min bmw är försäkrad hos gäller detta...

Vid kollision med djur slipper du betala självrisk. Om föraren är under 24 år självrisken 1.000 kronor vid kollision med djur. Även om bilen har vagnskadegaranti slipper du självrisken vid djurkollision. Detta under förutsättning att Folksam är garantihandläggare och att bilen är halvförsäkrad i Folksam.

Du slipper bonusförlust vid kollision med djur, vid uppsåtlig skadegörelse och vid situationer som t ex fallande träd.
ki
437
kingen
325i-93
100 % M3 optik
Jag har IF o de e de sämsta snålaste jä..a skit bolag som finns ska byta så fort min årsdag gått ut!!!!

Visa användare
162
e30cab
E34 525 -91 2
E30 320 blivit 325
Hallå, krocka själv förra veckan med en hjort med min 525:A. tog huv lampor på höger sida, kofångare dimljus och tryckte upp botten på bilen. jävligt störigt. men jag har vilt försäkring på länsf... och fick betala 1000:- i självrisk i och med att jag polis anmälde skadan, annars skulle det kosta 3500:-
St
630
Ste
325 Coupe
320 - 85
2002 -72
Jag har bara helförsäkrat inget tilägg. men till mig har vissa sagt att det kommer inte till att gå på försäkringen, Stämmer detta.. låter sjukt annars tycker jag.
Har man helförsäkring borde det ju täcka sådanthär.
Bilen är på verkstad nu, de skulle lägga ett prsiförslag på hur mycket de tror att det kommer till att kosta att fixa den igen. Något jag borde tänka på?? man vill ju har den i samma skick som innan.
ki
437
kingen
325i-93
100 % M3 optik
Du ska inte ge efter med lack nyansskillnad o så den if lackaren som jag har dom e helkassa dom ska lacka om för 3 ggen nu

St
630
Ste
325 Coupe
320 - 85
2002 -72
Bilen är fixad nu. lämnade in den kostnaderna till nya prylar uppkom till 10400 plus arbete på det sen.
så det var väl värt att lämna in den, men det dumma är att i pappren stod det att självrisken låg på 3000 om ingen under 25 körde den om detta ändå skulle ske skulle det tillkomma 2000:- till. Men haromdagen kom ett brev att de ville ha 6000:-.. jävligt sjukt tycker jag. Och när killen från verkstaden sa att självrisken betalar jag till dem eftersom att de har fixat med Bolaget o allt. frågade han hur mycket han ville ha. Svar: 3000:- sa han. Nämnde inte brevet. vet inte om jag ska köra på detta o betala de 3000:- o vänta. dyker kanske upp ett kravbrev om 6 månader om inte annat. Tack för alla svaren föresten!!!
La
11
LazyBoy
328i Touring -95
520i -87
Ring Länsförsäkringar!!

Min 328 kostar knappt 500 pix/mån. Då har jag bara självrisk (3000:-) om jag kör av vägen. Repar någon avundsjuk volvoägare bilen eller om jag kör på ett djur så slipper jag självrisk + lånebil i 45 dar!

Det är värt att ringa runt å checka olika bolag.

Mvh A.

Power is nothing without Control!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.