|
|
|
|---|---|
|
Tjaa Skulle ut o köra lite men så fort jag startade bilen imorse så känner jag att den skakar och det började lukta bensin något djävulskt i kupén.. Någon som känner igen symptomerna? Tack på förhand | |
|
En dålig tändspole kan ge dessa symptom. Matthias |
|
|
Instämmer! Dåliga spolar är vanligt och rådet är att ha en frisk spole i bagaget om/när en blir dålig - lagen om alltings djävlighet säger ju att den lägger av när man är långt hemifrån och alla reservdelshandlare har stängt... Detta räddade mig en gång när en spole la av på E39:an - 25 mil hemifrån en söndagkväll - då var jag glad att jag hade reservspolar i bagaget. Det var bara att byta från cylinder till cylinder då jag inte hade tillgång till felkodsläsare och på treans cylinder märkte jag att motorn gick som den skulle igen. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tack för era svar!! Har felsökt den hos mekonomen men dom hittar ingenting på tändspolarna. Hittade dock hål på slangen från lmm in till spjällhuset, drog igen de med silikon tills jag fått hem ny - kan de vara orsaken? |
|
|
Vilka felkoder får du fram? Du har garanterat "misfire" på minst en cylinder.... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Tjyvluften är den stora boven. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Kommer inte ihåg exakt, glömde be han skriva ut dom. Det var tempgivaren som varit trasig sen tidigare iallafall. Ena Felkoden var till slangen där som var trasig från lmm till spjällhuset Sista kommer jag ej ihåg. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.