|
|
|
|---|---|
|
Har ett problem med min e46 touring -00 där lampan för bagageluckan på panel varnar för öppet fast luckan är stängd. Läste lite på nätet om att det kan vara trasig kabel nånstans där vid gångjärnen. Tittade lite snabt men ser inga kabelbrott. Sedan är det en sak til med belysning i bagageutrymme, när jag stänger luckan så slåcknar lampor i bagaget. Så det som är konstigt är att givaren uppfattar att luckan stängs men varför lyser då lampan på panelen? Ännu en sak som kanske inte har med det att göra är att shoppingslucka är också ur funktion, går varken öppna med nyckel eller knappen. Samt baktorkare och bakrutespolare är också ur funktion. Vet inte om allt det har nåt med lampan på panelen att göra. Gjorde felkodsläsning med hittar inga felkoder för nåt av det. Några förslag på vart jag ska börja felsöka? | |
|
Nu löste jag halva problemet. Felet ligger inte i själva bagageluckan utan i shoppingsluckan. Något som är knas med den. Tidligen så är det den som indikerar öppet läge som i sin tur blockerar torkare bak och spolningen. Frågan är bara vad som indikerar öppet läge när den är egentligen stängd, samt hur öppnar jag den för att börja felsöka? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.