|
|
|
|---|---|
|
Tjenare! Någon som hittat några bra backlampor till e91 pre-lci som inte ger felkoder? Har provat två olika (dyra) varianter som utgavs för att inte ge felkoder, men tyvärr stämde inte den informationen så dom skickades tillbaka då jag inte kan leva med felkoder.... Eftersom jag fortfarande vill ha starka ljus vid backning så tänkte jag kolla om någon hittat några som verkligen funkar... Mvh | |
|
Hej, Om det gäller din profil-bil, tror jag att du kan koda bort varningen med t ex BMW Scanner. Antagligen med INPA också, men där jag än mer osäker. Min bil är inlåst för vintern, så jag kan inte kolla. Men jag är ganska säker på att man genom ett enkelt klick, eller två, (LCM testar ju som standard alla lampor alltid, vare sig de är aktiverade/tända eller släckta) kan inaktivera varningar för "alla" lampor individuellt. OlaO har det här inristat i hjärnbarken, så han kommer nog snart att bekräfta (eller förneka). :) /Lennart |
|
| Det gäller en e91. -06 | |
|
Jaha, då ligger bilen på gränsen för BMW Scanners förmåga. Men det är alltså inte kört. På gränsen, som sagt. OlaO anmäler sig nog snart. Under tiden kan du ju passa på att uppdatera din profil. :) /Lennart |
|
|
Hittade just informationen. BMW Scanner klarar i n t e E91. Möjligen INPA, eller framför allt, NCS Expert kan nog hjälpa, men där är jag inte helt orienterad. Vi hoppas på O hittar hit. /Lennart |
|
|
Kom att tänka på : ljusmodulen på e90/91, FRM, är ju av den där känsliga typen, som låser utgången till en lampa som uppvisar fler än ett förprogrammerat antal "lampan fungerar inte". Den låsningen fixar INPA / NCS Expert. Antagligen också att koda bort varningen för gott. Det visste du kanske redan? Men ändå värt att påpeka, tycker jag, när du håller på med att experimentera. /Lennart |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.