AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.911

Någon mer än jag som har original Webasto?

Sida 2 av 2
el
174
elite
745i E65 -03
Fläkten går, dock mycket svagt, kanske för svagt? Har inget att jämföra med så jag vet inte.

I begynnelsen skapade Gud mannen. Sedan en fullutrustad BMW 7er....
el
174
elite
745i E65 -03
Har nu fått ordning på min Webasto! Felet var så enkelt så att man egentligen skulle ha stryk för att man inte kommit på det tidigare. Ett tag efter jag upptäckte problemet med Webaston fick jag ett annat problem: Motortempmätaren i bilen började skena upp till rött, och sedan tillbaka till normal, lite då och då. Detta föranledde en kontroll av kylvätskenivån, och den såg vid en första anblick bra ut på mätsticka, men vid närmare kontroll så upptäckte jag att det fattades mycket kylvätska. Efter påfyllning till bättre nivå så funkade värmaren perfekt!

Löjligt enkelt, lite för enkelt antagligen. Skall nu också kosta på ett byte av expansionskärl, så jag i fortsättningen kan se om nivån är rätt......

el
174
elite
745i E65 -03
Slutligen vill jag tacka alla för all hjälp också, ni är så bra så att det knappt är sant!

Ra
188
Ralle7
BMW 740iA '95
Elite: Har inte följt tråden helt och hållet, men har en fråga angående kylarvätskenivån. Hur kom du på att den hade för lite kylarvätska om själva indikeringen på mätstickan inte påpekade detta? Hur kollade du upp det helt enkelt...?

Mvh
Rallegol
el
174
elite
745i E65 -03
Det var ganska enkelt. Jag kollade hur mycket mer som gick i. Det var flera liter.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.