|
|
|
|---|---|
|
Hej jag jobbar som mekaniker men har stött på ett riktigt huvudkli som inte ens märkesverkstaden kan lösa, vi fick in en 116 n43 med kedjebyte (konstaterat på bmw verkstad) allt är frid och fröjd och följer instruktioner till punkt och pricka (endå en av dom enklare kedjorna), men när jag kommer till delen då man ska fixera ballansaxeln så konstaterar jag att det inte sitter nån på denna motor, pratar med bmw verkstaden och dom säger att det är bara att hoppa över det steget, så jag fortsätter och sätter ihop resten men när jag ska starta bilen så vägrar den att starta den får soppa och gnista men startar inte endå, till och från så tänder den överflödig soppa i insuget vilket är väldigt underligt då det tyder på fel tänd tider men har kollat upp kaminställningar och allt stämmer exakt! Bmw-verkstaden har inte den blekaste vad det kan vara, bilen gick att köra inan men små ryckte lite,. kompprov är taget med utmärk resultat, gnista och soppa finns! Kedjan står rätt, vvt enheter stämmer perfekt, Inga felkoder. vad mer kan det tänkas vara? Vevaxel givaren är beställd för att se om det kan ändra nått. Vi står som fån, bmw-verkstaden är hjälpsamma men vet inte vad det kan vara som orsakar det och med en kund som gärna vill ha bilen igår!! Nån stackare som råkat ut för samma problem? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Märkligt om du först stoppat i vevaxellåsningen på rätt varv innan du lossade bultar och giggarna på plats. Stämmer inga balansaxlar på 116.och dessa har ingen betydelse för att det inte startar Har repat många men aldrig råkat ut för detta. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.