|
|
|
|---|---|
|
Hej, Ngn som vet hur man släcker varningslampor som lyser trots att det inte finns något fel | |
|
Vilka lampor är det som lyser? Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
|
Hej, Airbag och bagagelucka öppen MVH |
|
|
Hej, OlaO är nog snart tillbaka, men "inga fel"? Det är väl klart att det finns fel! En felkodsutläsning behövs. Om du har laptop, är Olas BMW Scanner att rekommendera. Lätt att använda. Eller INPA från samma källa. Potent! Jag misstänker i första hand sensormattan i passagerarsätet för airbaglampan, och någon annan sensor vid bagageluckan. Men felkoder finns säkert och behövs för fortsättningen. Å andra sidan kan det ju vara värt att kolla batteriets status och att prova att koppla ur batteriet någon timme. Eller längre. Men det är nog bara åtgärder med bara ett litet hopp om framgång. En felkodsutläsning är första val. /Lennart |
|
|
Hej, Airbaglampan lyser till och från. Varit på BMW, dom hittar inga fel men släcker bara lampan. Kostnad ca 2000:- per gång. Jag har kollat givaren för bagageluckan utan att hitta ngt. fel. Det verkar som att det varit ett fel som nu är OK men lampan släcks inte. Jag har försökt med batteriet, men kanske för kort tid ( ca 30 Min). MVH |
|
|
"Hittar inga fel men släcker lampan" Rena lurendrejeriet av BMW i så fall, självklart finns där en felkod. Lampa=felkod. Men om den kommer och går så är det sannolikt sensormattan i passagerarsätet som spökar, precis som Lennart sa. Det är nämligen det enda felet som kan nollställa sig själv i SRS-systemet. Alla andra glapp eller fel ger konstant lampa och då måste felkoden raderas. Beträffande bakluckan så kan det mycket väl vara en trasig switch. Eller möjligen kabelbrott till bakluckan. Jag vet att på huven så kan man dra ur kablarna till switchen då tror bilen att den är stängd. Man kan också koda bort den varningen för bakluckan med BMW scanner. Notera att man måste koppla in sig i det runda uttaget i en -99:a för att komma åt alla enheter. Emulator för sensormatta: Länk Bmw scanner: Länk Inpa: Länk Mina bilar: Länk Mvh Ola |
|
|
Ola hann före. Men +1! Från första bokstaven till den sista. /Lennart |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.