|
|
|
|---|---|
|
Tjenare! Någon som vet hur man får loss handbromsvajern från hjulspindeln/hjullagerhuset? Mvh Emil | |
|
Hej, Eftersom din bil inte är så mycket yngre än min, antar jag att man börjar med att lossa bromsskivan / - trumman. Sen lossa backarna och mekanismen. Om sen bowdenkabelns hölje / ändnippel rostat fast i spindeln, är det bara rostlösare och lagom mycket våld som hjälper. Som sagt, med reservation för att inte så mycket ändrats på 2-3 år. /Lennart Edit: Länk till anatomin: Länk |
|
|
Värme i form av gassvets brukar kunna lossa fastrostade delar, men det kräver att man inte har saker som tar skada av värmen som man tänker behålla... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Ok, så vajern är inte gängad in i hjulspindeln, den är bara intryckt? Den ska bara dras ut alltså? Mvh Emil |
|
|
Ja. Fast som vi antytt, är det kanske inte så "bara". Men är åtminstone inte gängad. /Lennart |
|
|
Ja fick till de idag iaf. Jag tog en borr som var tio mm å använde den som dorn.. Då kunde man knacka ur vajer ändan :) |
|
|
Härligt! :) /Lennart |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.