|
|
|
|---|---|
|
Hej! Tyckte att handbromsen tog lite väl högt upp på min BMW 320d xDrive F31, plockade bort bakhjulen och skruvade lite på justeringsskruven för handbromsen. Gick fint på höger sida, skruvade tills handbromsen nöp, lossade sedan 4 hack. Klart! Gick sedan över till vänster sida, skruvade på justeringsskruven ett antal hack men sedan fastnade skruven, inte så att handbromsen nyper utan hjulet snurrar fritt men skruven går inte att skruva åt något håll. Vad kan ha hänt? Mvh, Lasse | |
|
Har du skruvat den åt fel håll, så den har gått i botten och "nypt"? Det är tvärtom på vardera sida...på höger sida skall du skruva hjulet nedåt för att öka bromsen och på vänster sida skall du skruva det uppåt för att öka bromsen. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Yes, då har jag gjort fel! Skruvade även vänster skruv nedåt, hur löser jag det på bästa sätt? Har försökt skruva den uppåt men den sitter fast... /Lasse |
|
|
Enklast är nog att lossa bromsskivan så du kommer åt justerhjulet med lämpligt verktyg. Troligen behöver du bara applicera lite kraft på den (åt rätt håll) så lossnar den säkert. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Tack för hjälpen! Fick loss skruven med en bra skruvmejsel utan att ta bort bromsskivan, nu tar handbromsen grymt bra... :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.