AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
635

BMW 3 serie Coupé baksäte (E92)

Hur trångt är egentligen baksätet på BMW 3 serie Coupé, E92?

Går det knappt att nyttja för vuxna människor?
Pa
1.120
Passo222
BMW iX1 eDrive20 M-sport 2025
Hej! Jag upplevde inte att det var så trångt i min E92:a att det inte gick att sitta där, brukar testa att ¨sitta bakom mig själv¨, är 188 lång och det funkade, kanske inte jättelånga sträckor dock. Hade även soltak så den var ju lite lägre inne också. Hyfsat smidigt att kliva in o ur tack vara att stolen skjuts fram. 3 i bak funkar dock ej då det bara är 2 platser. Mvh
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Hur lång tid tänker du dig att de ska vara där?

I min bil har jag kört vuxna längre sträckor (50 mil) och ja, de är lite stela när de kliver ut. Men bilen köptes inte för baksätespassagerares skull, men det går. Tror E92 är jämförbar i storlek.

Har även åkt själv 40 mil där bak och jag tyckte inte det var så farligt (189cm lång).
Ok, bra svar, tack, jag är lite svag för coupé modeller men lite tuffare för passagerarna kanske men bra att veta att det går. ;-)

Jag skrev först E90 men menade E92 så klart.
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Jag tycker inte att det är något problem med baksätet i E92. Obekvämare in och ursteg är väl största nackdelen.

Ironiskt nog så är baksätet i min 650 näst intill värdelöst trots att den är en flera dm längre. Men lite får man offra för utseendet;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.