AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.794

Söker M5 E34, har någon info?

Ha
55
HasseP
BMW 318Is
Har på senare tid börjat leta seriöst efter en E34 M5, helst touring men det känns (som ett alla sportbilar) att marknaden kallnat och säljarna inte riktigt hängt med.
Nu är det iofs fel säsong också...

Någon som sett denna som kan ge någon info? Vill man inte skriva här så är jag tacksam för PM också.

Länk

Speglar, fälgar och njurar verkar inte vara original men går ju att få tag på.

Hälsningar
Köp den Avusblau på powerbörsen om du är ute efter en fin E34 M5. Den är prisvärd. Visst ingen Touring, men en Touring i liknande skick som den Avusblau kostar en hundring mer.

Stephan
Ha
55
HasseP
BMW 318Is
Tack för tipset!

Det känns som det finns ett gäng fina sedaner ute för runt 200kkr som inte blir sålda.
Värre är det om man vill ha en Touring... Lite smågrejer kan man ju fixa själv också men man vill ju inte ha ett lik.

Ingen som har kikat på Touringen i Stockholm?
Visa användare
626
Birka
BMW CS-medlem

M5 -95

Touringen är på sätt och vis "stylad" helt OK, om man tar bort biltema toningen i bakrutorna.
Men den ger tyvärr inte riktigt rätt vibbar med saknad kåpa bak.
Det framgår på carinfo att den såldes för 49 kkr 2015? Det skulle man ju vilja veta lite mer omkring, för det var väl billigt även då. Den har vidare bara rullat 104mil sedan dess.

En uppsättning sådan fälgar med polerad fälgbana blev jag av med för något år sedan. Polerad bana är inte original till M5 (1995).
Undrar just vad det är för ET på hjulen som sitter på bilen.

Den blå på AP ser fin ut, den finaste e34an som ligger ute skulle jag tro.
Ha
55
HasseP
BMW 318Is
Tack för svaren!
Jag håller med Birka men tänkte att det skadar ju inte att ställa några frågor till firman om touringen. Fick dock varken svar på mail eller telefon av firman... Känns ju inte särskilt seriöst!

Men jag håller ögonen öppna, den i powerbörsen är intressant samt en annan långmilare... Det svåra är prissättning i tider som denna. Hade bilarna varit rätt prissatta i förhållande till skick och modell hade dom ju försvunnit men alla på blocket etc har ju legat ute länge...
Om du vill ha en fin M5 E34 med exempelsevis under 10000mil får du leta länge och betala minst dubbelt mot den blå. I princip ingen köpte M5 E34 annat att köra mycket med. 20800mil är normalt/lite.

Åk och titta på Touringen. Är den renoverad sedan 2015 kan den vara ok annars får du renovera. Motorhuv/grill och speglar får du igen pengarna med att byta till fabriks om nu M-speglarna är äkta.

Fälgarna ser ut att vara E38. Kolla bredden på bakfälgarna. E38 har 9,5" bak.

Obs Touringen är en 92a och inget annat. Byggd 1992-07-30.

Mvh Stephan
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
AUDI A6 Avant 2.4 Quattro
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
HasseP@
”Better late than never ?” du har PM !
Mvh
Kalle ///M
Global E34 M5touring registry
Ha
55
HasseP
BMW 318Is
Tack för alla svar.
Touringen jag först skrev om är såld till någon annan... Försökte båda ringa och maila utan att få svar men fick sedan mailsvar att den var såld.

Nu lutar det nog mer mot en sedan ändå, milen är inte så viktigt som skick och pris. Finns ju som bekant många med en prislapp som gör att dom legat på blocket i flera år...

Tack Än en gång, för alla svar!
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
HasseP@
Såld ? VILKEN var det det handlade om ? reg nr ? chassis-nr ?
-
Stephan@ vet du ?
Visa användare
626
Birka
BMW CS-medlem

M5 -95

Det var denna,
Länk
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
Birka@
TACK för det!! EJK 207 - BL01328 - Kr 234.900 - 22.119 mil
EZ 21.09.1992 -
förutom det som nämns tidigare i tråden så ser kontrastfärgen
(lower trim) ut som att vara ,sterling-silber-met’ - vilket man kan
tycker om, men är inte original.....kan ju vara en bra bil ändå, bara
drivlinan är i bra skick.......
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.