AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
595

BMW E46 320 - Dricker plötsligt för mycket bränsle

Bi
3
BimmerKodden
BMW E46 320i 2000
Hej! Har en E46 som gått ca 20 000 mil. När jag gav fulltank senast märkte jag att mätaren sjönk ovanligt snabbt, inga buskörningar, bra däck, servad för inte så länge sedan (ni hajar, inget nytt som bilen hade varit med om och allt var som sist jag tankade bilen). Jag har i skrivande stund kört 17-18 mil och den har druckit mer än halva tanken (den har sjunkit jämnt så det är ingen som slangat soppa heller). Kallstarter i all ära då de dricker lite mer då men utöver de få kallstarter den haft har jag kört långa lugna sträckor.

Jag har kollat under bilen, inga pölar, alla vätskor finns där de ska vara och däcken är i toppskick. Jag fattar ingenting och framförallt inte hur den PLÖTSLIGT kan bete sig så?

Om termostaten är paj så den går kall brukar ju vara ett vanligt fel som orsakar hög bränsleförbrukning men sällan några varningslampor som lyser.
Går den upp i temp som den ska?
Bi
3
BimmerKodden
BMW E46 320i 2000
Jovisst gör den det och den värmer bra!

pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Prova att tanka fullt o se hur mycket det går i vetja, så ser du om det är mätaren som fått fnatt eller om förbrukningen ökat. För jag förstår det som att ni kommit längre än 18 mil tidigare på halv tank?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.