|
|
|
|---|---|
|
Hej, har fått en högfrikvänt ljud från bilen efter jag bytat bränslefilter och termostat. Låter nästan som ett tinnitus ljud och hörs bara precis utanför förardörren/passagerardörr under till. Vad kan detta vara? Symptom: hörs endast när den är varm Hör inget från motor rummet Hörs på tomgång upp till 1100rpm Låter samma med koppling intryckt, ac av och radio av Jag hade av egr kylare+rör, insugsrör, termostat+kylarslangar och bränslefilter Bilen går hur bra som helst och har problem att lokalisera ljudet exakt men känns som att det kommer runt bränslefilter mer än från motorummet, ljudet är dessutom väldigt svagt så hade behövt lite hjälp om någon har råkat ut för samma problem. Tack på förhand 😁 MVH Johan | |
| Ingen som har eller har haft liknande ljud? När jag stänger av bilen låter det nästn som en jetmotor varvar ner. Kanske får spänna egr kylaren+ rör igen? Men det låter liksom inte därifrån vad jag kan höra utan ljudet hörs bara under ifrån eller vid sidan av bilen så att säga. Och bara när bilen blivit varm. | |
| Kanske bränslepumpen. | |
| Kan vara men känns lite som att det e något vi har lyckats komma åt eller bytt som viner. Hade man inte hört pumpen inifrån kupén då om den börjar bli dålig? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.