|
|
|
|---|---|
|
Hej! Skruvade idag på mina vinterhjul, utan att låsa upp/larma av bilen. När jag är klar går jag bara därifrån, upptäcker senare när jag går ut med hundarna att det lyser i instrumentpanelen. Alla varningslampor är tända, låser upp bilen och startar igång den för att se om det slocknar, får trycka på resetknappen då slocknar alla varningslampor samt att allting förblir dött. Ingen hastighetsmätare, varvräknare, trippmätare etc fungerar. Har provat att lyfta av batteripolen samt kollat säkring 54. Inget hjälper. Någon som har ytterligare tips innan det blir bmw för en felkodssökning? Har en elm327 men den hittar som vanligt inga felkoder. | |
| Verkar ha löst sig av sig själv, antagligen nåt spänningsfall så blir en rejäl uppladdning av batteriet och hoppas det håller sig ordentligt! | |
| Yeep hade samma fenomen i veckan, lös med minuspolen och ladda batteriet över natten löste det. | |
|
Tja! Nu är det min tur med detta problem. Är tämligen säker på att jag inte behöver kolla säkringarna då LCD displayen lyset, men inga värden, mätare eller lampor är igång. Ska prova ladda batteriet som ni gjort. Men jag undrar varför det är nödvändigt att lossa minuspolen? Tänkte man kunde ladda via kontakterna i motorrummet. Bor i hyreskåk och vill gärna ha bilen låst över natten. Tacksam för svar //Per |
|
|
Välkommen! Man ska ladda via polerna under huven. Koppla ur batteri, vänta en stund, koppla tillbaka (gäller alla applikationer) kallas även för norsk reset. Det lösa en del problem. (Dra ur sladden och sätta i den igen kallas även för vaktmästarreset.) Funkar övriga elsystem? Startar bilen? --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.