AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
528

Temperatur pendlar upp och ner. 520 -97:a e39

Ko
11
Kojak678
520i Sedan -97
Hej!

Har en BMW 520-97:a e39
Undrar varför temperaturen pendlar upp och ner i min motor. Har misstänkt att topplockspackningen har gått eftersom den tidigare rusade upp på rött i temperatur. Efter att jag hällt i Rislone Head Gasket Fix så kunde jag köra 10km första gången och tempen höll sig normal. Kanon! (tänkte jag). Dagen därpå så kunde jag köra 5km innan jag såg att temperaturen pendlade upp och ner (dock ej så att det gick över på rött). Dagen efter det så provade jag igen och då var det samma sak, körde ca 5km, fast nu håller den på att pendla i de övre regionerna av tempen. Jag stänger av bilen precis innan den går över till att lysa rött. Ska jag hälla i ytterligare en flaska tätningsmedel eller är det kört?
Tacksam för alla svar.

//Micke
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Kan vara så enkelt att det är luft i kylsystemet.

De är lite kinkiga att lufta så det är lätt hänt.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Ko
11
Kojak678
520i Sedan -97
Tack för ditt svar Johan B.

Ja det kan det kanske vara. Glömde dock att tillägga att när jag öppnar locket till oljan så är det brunt. Har för mig att någon någongång sagt att det kan se ut så om oljan blandats med vatten. Kanske har fel. Men om det är så att vatten på något sätt kommit in så borde kanske Rislone Head Gasket Fix löst det. Jag tänkte att jag ser om Rislone Head Gasket Fix gör så att tempen håller sig stabil så tänkte jag byta olja och oljefilter. Men nu vet jag inte om det är lönt eftersom den spökar med temperaturen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.