|
|
|
|---|---|
|
Hej på er, Bromskivorna fram på min 5500 mil gamla F11 är skeva och jag behöver byta dem. Autoexperten i byn tar 2500:- mindre än min närmsta BMW-verkstad som ligger 10 mil bort. Det är ju egentligen inget svårt val då jag slipper BMWs originalskivor också om jag väljer Autoexperten. Men hur funkar det med noteringar i den digitala serviceboken? Och kan det bli något med t.ex. rostgarantin från BMW när man lämnar in på annan verkstad? (Frågar då jag redan har ett pågående rost-ärende hos BMW. Bakluckan och bakskärmarna) Mvh Johan | |
| Bromsarna har ju inget specifikt miltal så de behöver du inte ha i serviceboken för garanti/försäkringsåtaganden. Ingen vet ju att du bytt dem! | |
| Nej men jag tänker på bromsbeläggen. Jag har enligt bilen 1200km kvar innan byte. Men uppdateras det automatiskt när man monterar ny slitagevarnare? | |
| Byter du skivor åker du på byta beläggen ändå man i regel inte monterar gamla på nya skivor just för att inte förstöra nya skivorna bla. | |
| Nej, bytet av slitagevarnanre uppdaterar inte räknaren i bilen automatiskt. Den måste nollställas manuellt och det kan du göra själv. | |
|
Om du byter bromsar på något annat ställe påverkar det inte din rostskyddsgaranti. En verkstad som är ansluten till Autoexperten kan nollställa/notera i din digitala servicebok. Så byt bromsar där du. |
|
|
Nollställningen av bromsbeläggens predestinerade livslängd kan du nollställa själv utan datoruppkoppling... Jag gjorde det på F31:an när jag bytte bromsarna bak. Kommer inte ihåg i huvudet hur man gör men det finns instruktioner på Youtube mm. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.