AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.245

Kan Autoexperten-verkstad göra noteringar i den digitala serviceboken?

Jo
112
JohanNilsson
520D xDrive F11-17
Hej på er,

Bromskivorna fram på min 5500 mil gamla F11 är skeva och jag behöver byta dem.
Autoexperten i byn tar 2500:- mindre än min närmsta BMW-verkstad som ligger 10 mil bort.
Det är ju egentligen inget svårt val då jag slipper BMWs originalskivor också om jag väljer Autoexperten. Men hur funkar det med noteringar i den digitala serviceboken? Och kan det bli något med t.ex. rostgarantin från BMW när man lämnar in på annan verkstad? (Frågar då jag redan har ett pågående rost-ärende hos BMW. Bakluckan och bakskärmarna)

Mvh Johan
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Bromsarna har ju inget specifikt miltal så de behöver du inte ha i serviceboken för garanti/försäkringsåtaganden. Ingen vet ju att du bytt dem!
Jo
112
JohanNilsson
520D xDrive F11-17
Nej men jag tänker på bromsbeläggen. Jag har enligt bilen 1200km kvar innan byte. Men uppdateras det automatiskt när man monterar ny slitagevarnare?
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Byter du skivor åker du på byta beläggen ändå man i regel inte monterar gamla på nya skivor just för att inte förstöra nya skivorna bla.
84
235
84jr0
523iA Touring M-sport -11
Nej, bytet av slitagevarnanre uppdaterar inte räknaren i bilen automatiskt. Den måste nollställas manuellt och det kan du göra själv.
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Om du byter bromsar på något annat ställe påverkar det inte din rostskyddsgaranti.

En verkstad som är ansluten till Autoexperten kan nollställa/notera i din digitala servicebok. Så byt bromsar där du.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Nollställningen av bromsbeläggens predestinerade livslängd kan du nollställa själv utan datoruppkoppling...

Jag gjorde det på F31:an när jag bytte bromsarna bak.

Kommer inte ihåg i huvudet hur man gör men det finns instruktioner på Youtube mm.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.