AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
23.711

Alpina vad är vitsen?

Sida 8 av 10
Visa användare
871
aerobat
Porsche 718 Spyder
Att man kan skriva i sin signatur att man har en "440i X-Drive MPPSK"?
Ba
4
Barka
Chevrolet
Haha nä jag har ingen bmw nu men sugen på en 40...undrar mest över om dedär power kit är nått värt.

Visa användare
871
aerobat
Porsche 718 Spyder
Det är säkert värt något, men jag gissar att det finns mer prisvärda alternativ.
Ba
4
Barka
Chevrolet
Ja de gör säkert!Tack för svaret.

42
785
428
Företaget äger min bil😬😬😬😬
Är du bara ute efter effekt så finns det nog billigare alternativ.

Grejen är att det inte bara ger mer effekt flera parametrar justeras.
(Känns faktiskt inte som samma bil efter installation i positiv bemärkelse.
Allt lirar ihop på ett riktigt bra sätt med en väldigt trevlig effekt kurva.

Dessutom ingår det ett rostfritt cat back system som låter riktigt bra om man nu gillar ljud.

Kollade själv runt lite innan jag bestämde mig och vad jag kan minnas om man inkluderade system på samma nivå så var det jämförelsevis inte så dyrt.

Ang effekt så blir det ju inte en mega,-car direkt men som bruksbil helt ok. Samma 0-100 som M4 Cab. 4,4 s. Efter att kollat runt lite på nätet bänkningar etc så är effektuppgiften nog något konservativ vilket då skulle kunna förklara prestanda. M4 an har väl typ 430 Hk?

Dessutom gäller alla garantier och ev framtida godwill.

Men som skrivet är du bara ute efter Hk/krona så går det nog att hitta billigare.

42
785
428
aerobat "Att man kan skriva..."
Vet att du bara är ute för att provocera.😉

Men M2 kanske inte direkt vad man skall ha som signatur i en diskussion i avseende på ren prestanda.

Du vet väl att en otrimmad M340 piskar skiten ur en M2 på kvartsmile😎 vi
Ba
4
Barka
Chevrolet
Bra svar 428.Men chip på en som har power kitt 360kh,vad händer.Visst byta avgas ic chip är väl grejen,men varför då betala för powerkitt.Visst man har garantier men ej 450hk?Bara xdrive här ska sägas,där av de mesta M går bort.Man kör ju oftast ifrån dom endå.

42
785
428
Det har hänt väldigt mkt på trimfronten på senare tid och jag har tyvärr inte koll längre.

Men du får iaf ett riktigt bra cat back system på samma nivå som acrapovic armytrix etc som dessutom enl min subjektiva mening låter bättre.

Men ställ frågan i trimforat.

Där brukar det hänga personer som är riktigt kunniga inom området.
Visa användare
871
aerobat
Porsche 718 Spyder
Haha. Jag är för gammal för att ge mig in i såna där "min bil är snabbare än din" diskussioner. Jag har inga illusioner om att min M2 (även om den är trimmad) är världens snabbaste bil. Men oavsett är den alltid roligare än en 340.

Ha en skön lördagskväll;-)
42
785
428
Jag också.

Och det stämmer det är den inte och inte min heller.

Men grejen ,som jag skrev i mitt första inlägg, är att allt lirar ihop. Effektkurva växelpunkter gas/styr respons etc. Det blir roligt! Som din m2 tror jag.

MPPSK fixar till det ganska bra på en annars ganska sävlig bil.

Ha skön lördag du oxå och hoppas att denna Corona skit snart är över.😀

Om
215
Omegamannen
330d Touring -18
M2 Competition -20
En standard BMW kan aldrig bli en M oavsett hur många påsar med chips man stoppar i den. S motorerna är M motorer medans N är standard. Så är det. Tycker för övrigt det är en väldigt underhållande tråd.
Har för mig att det tog ca 2 år innan man lyckades ta sig in i B58ans ECU så innan dess var det BMWs MPPSK som gällde om man ville ha mer effekt.
Jag läste någonstans att MPPSK inte går att köpa längre eftersom det inte har GPF filter.
42
785
428
Njae B och S heter de nuförtiden. Testa med ostbågar så kanske det blir lite bättre...

Fredde, det stämmer funkar inte efter juni -,18.

Var kvalar då en M2 in? Brutalt fet M bil med en ”standard” N motor?
Om
215
Omegamannen
330d Touring -18
M2 Competition -20
Är väll samma med den som med 1M. Powerd by M. Men det är ingen M motor för det eller?
Nej men för att citera dig själv så är ju inte en M2 en standard BMW direkt :)
Sen skiljer sig N55 i exempelvis en 135 och en M2 trots samma motorkod. Inte samma turbo.
Visa användare
871
aerobat
Porsche 718 Spyder
Omagamannen: Du menar alltså att du har en riktig M-Bil men alla vi med äldre M2:or och 1M inte har det. Gud vad vi blir ledsna nu.
Om
215
Omegamannen
330d Touring -18
M2 Competition -20
Förstår att ni blir det. Och det är ju tråkigt särskilt i dessa tider. Men har jag inte rätt? Vill inte provocera på något vis.
42
785
428
Omegamannen har faktiskt delvis rätt.

N motorn är inte en M utvecklad motor. Det är en standard open deck konstruktion samma som sitter i alla 35 or.

Men oavsett så är M2 naturligtvis en genuin M bil oavsett motor.
MU
940
MUC
M340i - 2025
BMW själva har sålt 1M och M2 med N55-motorn som just M-bilar.
De om någon borde otvivelaktigt veta vad det är de säljer och tillverkar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.