AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
23.715

Alpina vad är vitsen?

Sida 7 av 10
Visa användare
626
Birka
BMW CS-medlem

M5 -95

Ännu en ("historisk") alpina-

, lite av ämnet för tråden återfinns i övrigt 3:40 in.

Visa användare
871
aerobat
Porsche 718 Spyder
Haha, jag har heller inga kommersiella intressen i Alpina. Är bara allmänt intresserad av att diskutera bilar med likasinnade entusiaster.
Tror inte heller ett dugg på att 428 har provkört utomlands eller någonstans, har läst 428 inlägg i andra trådar också, det låter mest som drömmar.
42
785
428
Företaget äger min bil😬😬😬😬
@Birka. kul klipp och de verkar om att min hypotes inte ny.

@lanab tycker det är riktigt kul med diskussion och uppskattar dina mothugg.

Fast nu har det väl ändå landat på en riktigt låg nivå.

Du skriver ju själv att du är personligen bekant med Sveriges största importör av Alpina?

Och var har jag pudlat? Jag har väl aldrig påstått att jag har provat någon bil i Sverige.

Är själv entusiast och ger all cred till Alpina för vad de gör. Men inlägg på denna nivå gör ju inte direkt att man ändrar uppfattning.
42
785
428
@aerobat. Vem har påstått att du har kommersiella intressen i Alpina?
Visa användare
626
Birka
BMW CS-medlem

M5 -95

Nej varken vilka det är som köper nya alpina eller "prisdiskussionen" på slutet (i länken ovan) har förmodligen förändrats särskilt mycket.
42
785
428
@aerobat. Sluta nu med ditt flams och svara på min enkla fråga.

Vem har påstått att du har kommersiella intressen i Alpina?

Lite kul att du går i försvarsställning gentemot en fråga/påstående som inte ens är ställd/ställt.
@428

Varför är du inte bara ärlig och säger att du aldrig provkört en B4s, det blir konstigt då du gör det bara värre för dig själv.

Åter igen jag har inga kommersiella intressen i Alpina, varför du tror jag är associerad med Jarls Bil beror på att Sten är själv en aktiv entusiast och fixat en tidigare B8 4.6 motorrenovering åt mig.

Man kommer inte in på ett forum och det första man gör är att basha Alpina som skit, du fattar tydligen inte att det är det heligaste inom BMW kretsar, som att börja svära i kyrkan.

@Birka

Chris Harris gjorde för några år sen en bra review på B3 och han vet vad han pratar om.

42
785
428
@lanab

Även om du inte direkt varit trevlig mot mig i detta forum så verkar du ju vara en riktigt bra och ärlig person och det har du min respekt för.

Men tro det eller ej jag har faktisk provkört en B4.
Visa användare
871
aerobat
Porsche 718 Spyder
@428: det var mest ett allmänt konstaterande och i någon mån ett svar på ditt "Har ni insett att era inlägg är ganska kontraproduktiva då ni uppenbarligen har intressen i Alpina och jag är en potentiell kund. "

:-)
42
785
428
@aerobat. Inte riktigt. Du tar för givet något jag inte alls skrivit.

Var har jag skrivit "kommersiellt"?

Visa användare
871
aerobat
Porsche 718 Spyder
@428: tycker du ska läsa lanabs inlägg från 15:45 igen. Det sammanfattar saker rätt så väl.
42
785
428
Nu ger jag upp och lämnar tråden.
Tack för god match ; )

Rörande Alpina så är min konklusion att det inte är ngt för mig iaf inte just nu.

Dock får jag tillstå att det är imponerande att de lyckas så bra som de har gjort rent affärsmässigt.

Och som bilnörd hoppas jag naturligtvis att de får fortsätta den vägen.

Tack för mig
Visa användare
871
aerobat
Porsche 718 Spyder
;-)
thekinglives
även en virtuell provkörning är väl en typ av provkörning;)
:-) jobbigt..
bo
283
borka
325i Cab -10

Trevlig berättelse!

Sw
17
SwedeCT
Alpina B3 Biturbo Touring Allrad -14
Mini Cooper -09
BMW F650CS Scarver -04
Jag rekommenderar Joe Achilles' test videor som ger mycket bra feedback på Alpina's karaktär relativt M- och icke-M BMW's. Jag delar hans syn på de olika modellerna. Spoiler alert: Båda är riktigt BRA!

Video 1: För er som vill få god insikt i vad Alpina ger vs BMW:

Video 2: För er som vill ha specifik feedback vs M4 Comp:

Ny test av världens snabbaste kombi

Visa användare
871
aerobat
Porsche 718 Spyder
"test"?
Ba
4
Barka
Chevrolet
lite annan fråga,men ni vet!!Vad är vitsen med MPPSK M Performance Power kit ,man får ju mer hk med ett simpelt chip?Själv haft en E91 335a den gav 370hk med chip.Berätta vad den uppdateringen är?Kan man chipa en MPPSK,eller är de reden klart med ynkliga 360hk?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.