|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Re: TFFL Ska du sälja din 120i är jag intresserad, beroende på utrustning/mil! Mvh |
|
|
Passo222 Den ska behållas |
|
|
TFFL: Jag har inte beställt någon än, jag vill se den live först, baken är minst sagt svårsmällt. Hopppas verkligen den delen ser bättre ut live. Men den är fortfarande första alternativet. Det råder ju så mycket oklarheter kring leverantider, Enligt Bavaria Uppsala så får man räkna med 4 veckor extra på leveranstiden bara pga att den byggs i Mexico. Då har jag inte ens nämnt halvledarproblematiken.. Återförsäljarna får inte lova kunden nån leveranstid, men runt 6 månader tror dom på. Det gällde så sent som för 10 dagar sen. |
|
|
Clubsport: Ja det där med leveranstiderna är ett gissel. Men ännu mer svårsmält, för min del, är fordonsskatten som väl lär landa på minst 15 000 kr/år. |
|
|
Förresten, provkörde en M2 Competition idag, vilket jag inte gjort tidigare, jag upplevde det som att det var en väldig turbo-lag och att det krävdes 5000 varv innan det blev någon effekt att tala om. Normalt? |
|
| Låter som att det var något fel på bilen. Dock så upplever jag att man behöver köra i läget sport+ för att det skall hända saker när man trycker på gasen. effekt och moment kommer dock på lite högre varvtalsnivå i comp än den "vanliga" M2.an då, enligt rykte, vissa kundkategorier hade lite svårt att undvika hjulspinn vid start. Hur långt hade bilen gått? | |
|
blixten Den har gått 3000 mil Om jag jämför med M135 från 2015 och M140 från 2018 så var det en betydligt större fördröjning på turbo och effekt. (Ketchupeffekt) |
|
| Länk | |
|
Man blir nästan sugen på en M240 i kulören Thundernight metallic. Påminner om gamla M3-E36 kulören Techno violet? |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Tycker den ser mer ut som Daytona, Techno är lite mer färgrik (mer "pop"). |
|
Politikerna är helt galna med sitt bonus anus system. Till nästa år höjer dom igen. Alla ska åka elbilar, om inte är det hård bestraffning som gäller. Thornis |
|
| Glöm inte att politiker hatar bilar och individuell frihet. Vare sig bilarna går på el eller bensin. | |
|
Vad gäller fordonsskatten på M240i så blir den 13 630 kr/år de tre första åren. D.v.s. om den registreras 1:a juni 2022 eller efter det, om nu de nya reglerna blir verklighet. Registreras den innan det så är skatten "enbart" 11 900 kr/år de tre första åren. |
|
| Är det någon som slagit till på en? Jag hade ju föregångaren men är nu inte i den tid i livet då en coupe är rätt. Större bilar behövs och ekonomiskt finns det andra saker högre prioriterat än en 3:e bil till familjen. | |
|
Hej. M240I Lite sugen. Testade en dock väldigt begränsat. Upplever den som betydligt bättre än föregående. Framförallt chassi och fjädring som är på en helt annan nivå. Den gamla upplevde jag som direkt dålig i avseende på köregenskaper. Vore kul att få lite info från ngn som slagit till innan jag själv gör det. |
|
| Länk enligt tyska konfiguratorn får den redan en uppdatering av skärmarna till det i4 och 3-serie facelift har | |
|
Tja, jag tolkar det som att uppdraget konstruktörerna fick var att ta bort hälften av knapparna. I videon framgår det att i alla fall EN medarbetare har fattat att riktiga knappar är bättre än touch: |
|
|
Yepp har sett det tidigare. Grannen har en el 4a och displayen ser ut som .....ja Typ klistrat fast sin egen iPad för att bli en tessla wannabe. Tragiskt kunde gjorts på mkt snyggare sätt.😀 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.