AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.210

Hjälp! ang problem med spridare Bmw 118i 2008

Sv
4
Svidman
Bmw 118i -08
Hej!

Haft problem nu ett tag med ryckig motor vid kallstart, hög bensinförbrukning och massa avgaser osv.
Lämnade in bilen hos Mechanum som säger att spridarna är dåliga och måste bytas. Detta kostar 15k så nu har jag läst mig runt och förstått att dessa kan även i vissa fall rengöras. Fått ett pris på 3700 för rengöring och därmed se hur många som är kass. Vad skulle ni göra i detta fall? Riktigt sura pengar 😂.
38
158
38Larsson
523i -10
318i -02
Gjorde resan i sommras. Du är lycklig som bara har 4 spridare.
Jag bytte alla 6. lite onödigt då det visade sig när jag plockade ur dom gamla så var det några som redan var utbytta.
Om du rengör så riskarar du att bara bli av med problemet tillfälligt och sedan kanske åker på att byta dom iaf. Detta blir ju inte billigare i längden så tyvärr är nog ett byte det bästa du kan göra om du frågar mig.
Sv
4
Svidman
Bmw 118i -08
Ah fan vad segt. Ja får väl bli till att göra det. Så jävla trött på den här bilen, känns som det är nåt hela tiden.
Är det värt att ha en 118i eller strular dom ovanligt mycket? Har haft den sedan i maj och bytt nox-sensor, tändspolar och tändstift och nu detta hehe.

Ha det fint
84
235
84jr0
523iA Touring M-sport -11
När man har nu bytt allt det dyra så kan man köra ett tag men jag vet känslan. Åkte själv på byte av nox-sensor och spridare på en och samma månad, 33k fattigare och min andra BMW i rad med dyra reparationer och den sista för jag är klar med BMW. Nu får man köra slut på den när man ändå investerat i reparationer.

Sälj den nu eller laga och kör :)

Sv
4
Svidman
Bmw 118i -08
Ja blir nog att laga en och köra ett tag. Finns det några fler orosmoln gällande den här motorn?

Kamkedja bytt, nya tändspolar och tändstift, ny nox, snart nya spridare.
Lär väl vara safe?! Hehe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.