|
|
|
|---|---|
|
Har irriterat mig lite på vindbrus på 525:an (sedan)som kommer igång runt 100 km/h, och ökar med hastigheten. Har tittat runt en del på främre delen av bilen men inte hittat något skumt. Resten går ju väldigt tyst, och då blir man ju irriterad:-)! Tips och idéer mottages tacksamt! let the Best Machine Win! | |
| Ett tips smeta vasselin runt dörrlisterna så blir det mindre brus från dörrarna, blev klart märkbar skillnad på min 535a samtidigt som du skyddar listerna från uttorkning vilket kan leda till att de spricker och går sönder tidigare. | |
|
Tack för tipset! Tycker att det brusar från vindrutan, men det är kanske fel? Hur som helst, lite vaselin skadar ju aldrig:-)! let the Best Machine Win! |
|
|
Någon mer som vet något? Har varit fullt upptagen med båtupptagning, har tyvärr inte hunnit prova med vaselinet ännu. let the Best Machine Win! |
|
| Bytt ruta nyligen? | |
oskar andersson |
ja du kalle.. du kanske skulle prova med att montera upp en plast anka på taket för att få bort bruset... bättre än vasselin, och du! mycket sexigare.. Mvh Oskar |
|
Som "asken" säger, är rutan bytt nån gång under bilens livstid(slarvigt monterat kanske)? T.F |
|
|
Nej, inte vad jag vet. Verkar inte vara bytt, rutan är lite sliten osv. Men man vet ju aldrig, är helt klart värt att kolla upp, likaså listen kanske är lite ledsen. Tack för svaren..... let the Best Machine Win! |
|
|
Och Oskar, inte plast, gummi:-)! let the Best Machine Win! |
|
| Jag har hittat en sak på flera E34:or som orsakar vindbrus. Då har det varit en lite glipa mitt i listen längst upp på rutan. När man lagt igen den med silikon så har ljudet försvunnit. | |
|
TACK! let the Best Machine Win! |
|
oskar andersson |
precis som beamer säger så kan det finnas en glipa i listen mitt i, samma glipa satt i 540:n.. // oskar |
|
Jag fick samma problem efter att jag bytt ruta. Plasten under rutan som torkarfästena kommer upp igenom är lite sprucken i mitten. Kanske kan ha med det att göra? Undra om den är dyr? Annars har jag hört att dom vid rutbyte ibland monterar tunnare glas=billigare. Jag gjorde mitt rutbyte på BMW och tycker att jag då borde fått orginal tjocklek. Men man vet ju aldrig. Ganska ruttet annars tycker jag när försäkringen ändå betalar fullpris. När ska Asken dra sin teori tro? Har han glömmt detta inlägg tro? Diesel innehåller mer energi än bensin! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.