|
|
|
|---|---|
|
Efter byte av batteriet till ett i samma storlek och gift in det som man måste. Tomgpngen guck upp ngra hundra varv och man måste vid rödljus hplla den med bromsen flr att den inte ska rulla iväg. Hur kan man få bot på detta, är det ens möjligt att göra själv? Har BMM 2.0 instrumentet för BMW men det hjälper då inte, finns det nån möjlighet att jystera ner detta till som det var tidigare? | |
|
Hej, Har tyvärr ingen aning om vad som hänt. Men jag undrar, vad är ”BMM instrumentet 2.0 för BMW” ? /Lennart |
|
| Icarsoft BMM v.2.0 BMW och Mini, en felkodsläsare som kan ordna en del fel dessutom speciella för BMW bilar. | |
|
Ok. Tack. Icarsoft är ju ett begrepp, men jag har inte sett "efternamnet" tidigare. Av diverse inlägg här på AP har jag fått intrycket att Icarsoft är ganska begränsat. Carly nämns oftare som programmet att satsa på, fast det är väl en prenumeration numera - kanske inte helt aptitligt. Min egen favorit är INPA med "släktingar". (Fast till min gamling brukar jag börja med BMW Scanner, men det programmet passar inte för din bil, tror jag.) /Lennart |
|
|
Ok, jo andra verkar inte fått problem efter bytet av batteri av samma storlek. E60 går det inte bara att byta batteriet då börjar den gå på nåt nödprogram, tyvärr steg tomgången 200 varv för mig. Och det är nog mjukvarustyrt, och på så här gamla bilar gör man mycket för att slippa lämna den till BMW. Insprutningen är väl rätt avancerad för att få en så stor motor att knappt dra mer än en tvålitersfyra från säg en Ford eller Opel. Vilket är lites av akilleshälen med på E60 även om antal fel nog överdrivs pga att de med problem hörs och de som klarat sig just inget rapporterar då det ju är normalt vad man förväntar sig. Tack för svar iaf jag ska kika runt lite på andra system för felsökning. |
|
|
En E60 går bra går inte in i något nödprogram bara för att du byter batteri. Däremot får du kortare livslängd på batteriet om du inte registrerar att du bytt det. Så har det hänt något med din bil i samband med batteribyte så har du pillat på fel knappar på den mjukvara du anger. **BMW-ägare i 39 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
Jag kan med hjälp av Inpa ändra tomgången på min 325 i -10 (N53-motorn) Ca 720 varv/min är det från fabrik. Ändringen gjordes i intervall om 50 varv om jag minns rätt, ändrade inget själv. /Anders |
|
|
Borka tack, intressant. Trots att det är omöjligt så är det ett faktum för mg, och det dök upp efter batteribytet, kan vara ren slump givetvis. Batteriet ör av samma storlek som det gamla då det är känsligt. Jag får ta och kolla upp Inpa, du har ju samma morot som jag så det bör mao funka för mig med. Vore trevligt att slippa hålla den jämt vid rödljusen, nog för att man kanske bromsar ändå då det ör automat men nu vill den dra, så lite gör mycket på den hör motorn i det fallet. |
|
|
Hej nu har jag tittat på kabeln, den säger upp till 2007, sen behövs Dcan? Medföljer det, eller måste man köpa nåt annat, jag tänker på den vita kabeln med genomskinlig odb kontakt? Antar att nånting måste ändras för en LCI bil? Räcker det att köpa sladden för mig? Mycket riktigt står tomgång med som möjlig att kontrollera, om den nu passar, hittar en svart kabel med men där är faktan blygsam så den käns inget vidare, ODBII kan jag läsa redan liksom. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.