|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har nu efter flera misslyckade försök att få det tätt mellan grenrör och katalysator insett att jag måste tänka om. Provade först att byta bultar och packningar. Det höll i någon månad. Även testat att lägga dubbla packningar, men måste nog inse att anliggningsytorna är allt för ojämna och rostiga för att få det tätt. Så min fråga är vad det finns för alternativ då fler verkar ha stött på detta problem? En take var att kapa bort de gamla flänsarna och svetsa dit v-bandsklämma istället. Någon som gjort något liknande. En vanlig avgasskarv funkar ju inte där då det är krök på rören precis efter lambdasonderna. Tack på förhand! Mvh Arvid Fasth | |
|
Verkar vara tunt med liknande bekymmer, kanske får bli försökskanin på V-band då. När man läser om dimension på rör är det olika bud alltifrån 1,75" till 2.25" vilket är korrekt? Gäller alltså de dubbla rören på en e46 touring 320i från 02. Mvh Arvid |
|
|
Enda input jag kan ge är att jag hade liknande problem på min E46:a för något år sedan. Sitter ett Eismann system på den som alltså närmar sig 20 år. Jag lämnade in den till en mekare som lyckades svetsa ihop skarven. Exakt hur han gjorde vet jag inte, men det var tydligen ganska bökigt. Tror jag betalade ca 4 kkr för det. |
|
| Svetsa skulle ju absolut kunna vara ett alternativ för att få det tätt, men då försvårar man ju processen nått otroligt för att i framtiden kunna dela röret igen.. V-band skulle ju råda bot på den saken men frågan är ifall det överhuvudtaget får plats. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.