|
|
|
|---|---|
|
Tjenare! Jag ska uppgradera bussningar, smälla i camberstag, svetsa i förstärkningar i chassiet och allmänt uppgradera min bakvagn, men vill helst kunna köra bilen medans man gör iordning en bakvagn. Har därför letat som ett jihu efter en "ny" bakvagn att rusta upp och montera alla nya komponeneter på så att man kan lyfta ur den gamla vagnen och "bara" trycka dit den nya med alla nya komponenter för att spara in på tiden som bilen inte kommer kunna rulla. Nu är det såhär att jag hittar inte en bakvagn från en 323 Ci:a, har däremot hittat en från en 328:a som är lagomt långt bort för att kunna åka och hämta. Men för det första vet jag inte ens om den kommer från en sedan, coupé eller touring (vet inte om det ens är någon skillnad mellan b-vagnar från respective modell). Den tomma bakvagnen komplett med allt förrutom axlar och diff går på 500kr, men komplett med diff och axlar går den på 2000kr. Så mina frågor lyder såhär: 1: Skulle den b-vagnen passa I min kaross? Om den faktiskt passar i karossen; 2: Skulle diffen och axlarna från en 323 Ci passa i denna b-vagnen jag hittat, eller måste man isf lägga 1500 till och få den komplett med diff och axlar? Skulle nog helst vilja försöka spara dom 1500kr I skillnad, då jag inte har så överdrivet stor budget.. :/ Vet att man kanske kan kolla upp alla sådana här saker själv, men vet inte vart jag ska börja leta och vet inte ens VAD exakt jag ska leta efter… Har googlat efter skillnader mellan dom olika vagnarna men inte hittat något rellaterat till just det jag undrar. Skulle vilja få reda på det innan denna b-vagnen säljs på annat håll, så är EXTREMT (!!!!!) tacksam för rätt snabba och informativa svar! A | |
|
Gå in på realoem.com och knappa in dina sista sju symboler i chassinummret och klicka dig fram till bakvagnen,. Därefter kan du klicka på respektive art.nr. så får du upp en lista över vilka modeller delen passar i. Med 99% sannolikhet är själva bakvagnen och dess delar (stag/bussningar mm) samma mellan bilarna men själva diffen kan ha en annan utväxling/storlek. Ev. kan kardanstången vara längre/kortare mellan modellerna beroende på växellåda/diff. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.