|
|
|
|---|---|
| Vilka typer av stolar finns det till f10/11. Vet om sport och komfort men finns det även en standardstol? Har kollat på bilder men har svårt att urskilja något annat än sport och komfort. Sen har jag funderat ett tag på vad som är skinn/läder i bilen. Är instrumentpanel och undersida av dörrar skinn till exempel? Det ser ju ut så men funderar på om det är konstläder... Jag har exklusiv skinnklädsel som tillval. | |
|
Håller med att det kan vara svårt att se skillnad på stolarna, men det finns en standard stol också. Enklast brukar man kunna se det på att det utdragbara lårstödet saknas. På ryggstödet är det dock svårare men komfortstolen är betydligt tjockare och har en skarv mitt på för att kunna reglera lutningen på den övre halvan av ryggstödet och jag tror att man kan urskilja sportstolen på med något mer sidostöd på ryggen än standard, men det syns inte lika bra. Vad jag vet är bara sittytan och möjligen mittarmstöd skinn, resten är imitation som standard. |
|
| Komfortstolen är väl den enda modell som har en "kudde" på nackstödet fram? | |
| Stämmer bra det. :-) | |
| Tack! Men i dörrarna måste det väl vara äkta skinn? Dvs där knappar och handtag sitter? Känns exakt som i stolen iaf :) | |
| Nu pratas det kanske merca för där är det mesta fejk och sidopuffen vänster sida förarstol pajar inom ca 12000 mil på en taxibil. Men jag tror att det även på min 2017 ändå är äkta läder. Satte mig i min komfortstol med billiga Jula arbetsbyxor. En nit hade vikit sig och jag repade vänster sidopuff rygg rejält. Men det höll riktigt bra trots min vikt nedåt. Smörjt det ett par gånger och nu syns det inte för den oinvigde. | |
|
Så här står det i prislistan 2016 om helläder samt utökat läder (dvs inte enbart "läder"): Läderinklädnaden omfattar fram och baksäten inkl nackstöd, baksidan av framsätena, dörrinlägg, mittkonsoll och armstöd, nedre delen av instrumentpanelen. Instrumentpanelen är ytterligare ett paket: Individual läderinklädd instrumentpanel |
|
| Tydligt! Då tolkar jag det som att allt i min bil som är ljust är läder. (har oyster med svart durk) | |
|
Kolla VIN numret så ser du vilka feature bilen har: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.