|
|
|
|---|---|
|
Hej Äntligen hittat en 130i som uppfyller alla mina "krav" Hämtar hem pärlan på måndag morgon. En E87 130i Alpinvit med svart skinn uttagen 12/2009 Så nu behöver jag hitta vinterdäck+fälgar,eftersom det inte finns några vintersulor,då bilen endast varit sommarkörd Är den nån som sitter på 17" vinterdäck 205/50/17 med ET 47,eller vet nån som skall sälja så PMa mig gärna Utrlistan *18" BMW Motorsport fälgar *Slutburk Eisenmann ESD SPORT *CIC Hårddisk navigation Navi Professional/Kartversion PREMIUM P337A M Sports Package S704A M Sports Suspension S710A M Leather Steering Wheel S715A M Aerodynamics Package P7AXA Advantage Sport Package M S339A ShadowLine S403A Glass Roof Electrical S423A Floor Mats Velours S428A Warning Triangle And First Aid Kit S431A Interior Mirror With Automaticdip S473A Armrest Front S481A Sports Seat S488A Lumbar Support Driver And Passenger S493A Storage Compartment Package S494A Seat Heating Driverpassenger S4B3A Int Moldings AluminAkzentschliff S411A Window Liftselectricfrontrear S609A Navigation System Professional S612A BMW Assist S614A Internet Preparations S615A Expanded BMW Online Information S616A BMW Online S620A Voice Control S633A Preparation Mobile Phone Business S677A HiFi System Professional DSP S698A AreaCode 2 For DVD S6AAA BMW TeleServices S6ABA Control For Teleservices S7SPA Nav Professionalcellph Prep Bluetooth S502A Headlight Cleaning System S508A Park Distance Control PDC S522A Xenon Light S534A Automatic Air Conditioning S5DCA Rearseat Headrests Folding S520A Fog Lights S548A Kilometercalibrated Speedometer S217A Active Steering S230A Extra Package EUspecific S249A Multifunction F Steering Wheel S258A Tire With Runflat Functionality S2MGA BMW Alloy Wheel M Double Spoke 207 S320A Deleted Model Lettering S863A Retailer Directory Europe S879A Onboard Vehicle Literature German S8SCA Telematics Access Requestcountryspec S8SPA Control Unit COP S321A Exterior Parts In Vehicle Color S851A Language Version German S775A Headlining Anthracite S1CBA CO2 Package S1CDA Brake Energy Regeneration L801A National Version Germany - Text No Access Vehicle Data Protected - No Access Vehicle Data Protected | |
| stort grattis.. en av mina drömbilar. upp med bilder nu då :) | |
|
Stort tack Endast 2 ägare 1 ägaren från 2010-2013 2 ägaren från 2013-tills på måndag :) Bilder kommer nästa vecka |
|
|
Gratulerar! Vad innebär S320A Deleted Model Lettering? --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
| Inget 130i emblem på bakstammen. | |
|
Grattis, jag valde mellan denna och golf r32 back in 2006, hehe Bmw,n var kanske den bättre bilen, men bilar som r32 får vi aldrig igen :(((( |
|
|
Tack Sverige Du har helt rätt Grelle |
|
| Gott. Grattis! E87 är väldigt mycket BMW och har ett fenomenalt fint chassi för hård körning. Riktigt gokart! | |
|
Grattis Roligaste bilen jag ägt |
|
|
Grattis! 130n saknar jag, kommer ihåg den som roligare än min nuvarande M140, kan vara så att jag mest kommer ihåg de bra sakerna... Bra utrustningslista! |
|
|
Misstänkte att det var så, motsatsen till dekaltrimma... ;) GodisVit, vad var det för speciellt med den Golfen? En framhjulsdriven bil med tvärställd motor är ju inte så svår att få tag på. ;) Värre att få tag på en liten bakhjulsdriven bil med rak sugsexa... --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
| R32 är fyrhjulsdriven med 3,2liters VR6. Fanns som IV och V. | |
|
R32 är fortfarande väldigt speciell, som Stephan säger är det en 3,2 liters v6 med endast ett topplock (därav vr6). bilen var väldigt framtung pga 4motion och att motorn hängde en bra bit framför framaxeln (som vanligt på VAG) men ljudet som kom ur den vr6an är ju det härligaste någonsin! Lyssna gärna på youtube efter golf 32..<3 |
|
|
Vet inte direkt om ljudet var ngn hit. Tyckte snarare tvärt om. Tyckte den lät väldigt tunt (i vissa kretsar gick den under benämningen fjärten) på sin tid. Kollade igen på tuben för att se om jag minns fel. Men nä den låter lika illa nu som då. I övrigt en i stora drag en kass bil. Framtung, ful och slö😉 |
|
|
+1 I övrigt en i stora drag en kass bil Framtung, ful och slö😉 |
|
| Grattis, hoppas på lite bilder så snart som möjligt :) | |
|
Kom hem inatt Bilder kommer i veckan Vilken bil ,+++++ Riktigt imponerad Riktigt välbyggd jämfört med min gamla 120IAM 2008 Stabil som fasiken och den låg som ett strykjärn på autobahn 10mm H&R sänkt och Eisenmann Sport från knattarna och bakåt Och på 18" org fälgarna är det ingraverat motorsport på alla 4 fälgarna Riktigt läckert Den är i grymt fint skick Märks att ägaren vårdat bilen som som sin ögonsten Nu måste jag bara inhandla vinterdäck och fälgar |
|
|
Den ser och känns inte som den nästan är 10 år gammal snarare som 3-4 år |
|
|
Jag har en omgång vinterdäck på fälg, tror det är 16" kanske 17", med nästan nya dubbdäck till salu. Har även ett set Styling 68 (tror jag de heter) 17" men bra sommardäck. Tyvärr har den gamle ägare inte varit rädd om fälgarna så de är rätt ordentligt kantstötta. |
|
| Fälgar från E-46 passar till E-87. | |
|
Måste vara 17" 16 är för små Tack för infon "007" Kollar man på Realoem så ska de vara 7x17 ET 47 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.