AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.054

Felkoder från bimmerlink. Bmw F30 335I 2012

me
9
melos sylejmani
335iA sedan F30 -2012
Hej! Jag testade med att kolla igenom bilen med en obd 2 scanner från amazon med bimmerlink och fann ett par fel, har försökt hitta en bra förklaring till vad felen kan innebära men hittade inget lätt förklarat eftersom jag är inte så skrap när de kommer til felkoder etc😅 är de någon som skulle kunna förklara dessa fel på ett enkelt sätt om de skulle vara möjligt?

Digital Engine Electronics
7 errors
1FB501: CHECK CONTROL MESSAGE (ID 27): REFILL ENGINE OIL
135704: VALVETRONIC SYSTEM: WARNING THRESHOLD CONTROL DEVIATION EXCEEDED
231501: ERROR MEMORY ENTRY: TRANSMIT BUFFER FULL
119002: RAIL PRESSURE SENSOR, ELECTRICAL: SHORT CIRCUIT TO EARTH
11B501: HIGH FUEL PRESSURE AFTER RELEASE OF INJECTION: PRESSURE TOO LOW
1

11B401: HIGH FUEL PRESSURE AT OR AFTER RELEASE OF INJECTION (2ND ENVIRONMENTAL CONDITION AFTER TIME DELAY): PRESSURE TOO LOW
1E5301: TAMPER PROTECTION: MOTOR POWER TOO HIGH
Mvh.
Ma
1.335
Matthias
328i GT - 2016
320dT - 06
Lexus RX400h - 06
Hej

Datorn sätter ofta felkoder som ibland går bort av sig själv, men ibland sparas de för att kunna användas vid felsökning. Ett tips om du inte upplever problem med bilen är att radera koderna och se om de kommer tillbaka.

Matthias

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Den spontana känslan jag får när jag läser felkoderna är att bilen är trimmad eller har varit det...

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
me
9
melos sylejmani
335iA sedan F30 -2012
Märker av att den gungar lite när man är påväg mot ett stop eller när man gasar upp som att den ”stallar” jag har prövat att rensa koderna men de kommer upp igen så de är troligen fel på något tror inte bilen har varit trimmad eller hoppas iallfall inte det trodde felet med att den ”stallde” på de viset hade något med tändstiften att göra bytte dom men inga ändringar den varnar även för att oljan är slut på felkoderna eller det är vad jag tror iallfall men jag har nyligen bytt oljan o filter hos bmw så fattar inte varför den kommer upp? Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.