|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag testade med att kolla igenom bilen med en obd 2 scanner från amazon med bimmerlink och fann ett par fel, har försökt hitta en bra förklaring till vad felen kan innebära men hittade inget lätt förklarat eftersom jag är inte så skrap när de kommer til felkoder etc😅 är de någon som skulle kunna förklara dessa fel på ett enkelt sätt om de skulle vara möjligt? Digital Engine Electronics 7 errors 1FB501: CHECK CONTROL MESSAGE (ID 27): REFILL ENGINE OIL 135704: VALVETRONIC SYSTEM: WARNING THRESHOLD CONTROL DEVIATION EXCEEDED 231501: ERROR MEMORY ENTRY: TRANSMIT BUFFER FULL 119002: RAIL PRESSURE SENSOR, ELECTRICAL: SHORT CIRCUIT TO EARTH 11B501: HIGH FUEL PRESSURE AFTER RELEASE OF INJECTION: PRESSURE TOO LOW 1 11B401: HIGH FUEL PRESSURE AT OR AFTER RELEASE OF INJECTION (2ND ENVIRONMENTAL CONDITION AFTER TIME DELAY): PRESSURE TOO LOW 1E5301: TAMPER PROTECTION: MOTOR POWER TOO HIGH Mvh. | |
|
Hej Datorn sätter ofta felkoder som ibland går bort av sig själv, men ibland sparas de för att kunna användas vid felsökning. Ett tips om du inte upplever problem med bilen är att radera koderna och se om de kommer tillbaka. Matthias |
|
|
Den spontana känslan jag får när jag läser felkoderna är att bilen är trimmad eller har varit det... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Märker av att den gungar lite när man är påväg mot ett stop eller när man gasar upp som att den ”stallar” jag har prövat att rensa koderna men de kommer upp igen så de är troligen fel på något tror inte bilen har varit trimmad eller hoppas iallfall inte det trodde felet med att den ”stallde” på de viset hade något med tändstiften att göra bytte dom men inga ändringar den varnar även för att oljan är slut på felkoderna eller det är vad jag tror iallfall men jag har nyligen bytt oljan o filter hos bmw så fattar inte varför den kommer upp? Mvh | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.