|
|
|
|---|---|
|
Hej! Hade tänkt montera extraljus på bilen. Har försökt leta både på forum och i bilen efter någonstans att ta styrström från. Läste i ett annat forum att på f11 så kunde man ta från en kabelhärva vid motorhuvens gångjärn, har letat på min G31 men inte hittat. Kanske letat för dåligt? Vet att det går att montera en Canm8 interface med induktiv givare på kablaget som sitter under handskfacket. Allt detta bara för att det ska fungera med canbus. Men kändes onödigt komplicerat (och dyrt) bara för att då lite mera ljus. Är det någon som vet om det finns någon styrström att ta någonstans under huven utan att canbus ballar ur? Hade tänkt sätta en xbb lightswitch just för att inte göra åverkan på kablage. Tacksam för svar :) | |
|
Vad är det för ljuskällor på bilen? Är det LED så är det inte så enkelt att helljuset bara är på eller av... --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Är ju oftast 1 or å nollor dvs bara impulser som växlar hel å halv och omöjligt att ta styrspänning ifrån på vanligt hederligt sätt. Sist höll jag på med en MB shooting breake och där fick det inhandlas en canbusburk för nån 1000 lapp hos MB som sedan skulle in i systemet bland tvinnade kablar i grundmodulen. Hade in en rätt ny VW toureg där sa VW att det inte gick att montera extraljus på det var dock ett tag sedan så där kanske/borde det kommit till en lösning. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Det är led/led Aha, som jag misstänkte då. Då har jag inte mycket att välja på än att montera en Canm8 med induktiv givare. Länk Tack för svaren :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.