|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder så har jag bytt bromsar bak på min F11 520d 2013 årsmodell med elektrisk parkeringsbroms. Jag följde en youtubevideo för att skruva tillbaka handbromsmotorn manuellt och det funkade fint. När allt var klart och jag reset’at servicen för beläggen så lade jag i handbromsen, den lät ganska länge innan man hörde att den tog, men den går inte att lossa när jag trycker ner handbromsknappen. Behöver jag reset’a någon felkod som uppkommit? Är någon av motorerna trasig? (Isf varför? Verkar vara många som gör denna procedur problemfritt). Har googlat som en tok men blir inte klok ändå. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Man kör ju nromalt en kalibrering av beläggen med datorn så den känner av och lär in de nya beläggen Körde du ut handbromsen på samma sätt som du körde tillbaka den innan du testade att lägga till handbromsen ? Har också fått göra det manuellt på nån kundbil där det var nått fel så man inte fick kontakt med styrmodulen för systemet. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.