AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.002

Hyra/låna/köpa avdragare bakvagnsbussningar E39 Touring alternativt tips på verkstad

Fr
86
FreddanO
525i Touring -01
Halloj!
Lutar tyvärr åt att jag behöver byta bakvagnsbussningar på min E39 Touring och undrar därför om någon här på forumet möjligtvis har verktyg till detta som går att låna/hyra/köpa? Vore guld!
Egentligen hade jag helst lämnat bort jobbet men har inte lyckats få någon offert här i krokarna på under 10.000 vilket känns lite saftigt, så har någon tips på verkstad så tar jag gärna emot det också.

Jag finns i Södermanland men Östergötland och Stockholm kan jag se till att hämta upp verktygen i troligtvis. Annars kanske PostNord kan ombesörja det vid längre avstånd?
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Kolla e-bay...jag såg sådana där när jag funderade på att byta bussningarna på E39:an.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Fr
86
FreddanO
525i Touring -01
Absolut Johan, jag har kikat. Tyvärr verkar verktygen gå loss på runt 12-1500 och det känns lite saftigt för att göra bytet på en bil en gång. Verkar som att vissa här på forumet fått bussningarna bytta för runt 4-5 inkl material och arbete och det landar väl på iallafall 3-3.5 totalt om man ska köpa verktygen.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Jo, det var lite därför jag drog mig för att köpa dem....

Dock kan man köpa dem, använda dem och sedan sälja dem och då få tillbaka merparten av inköpspriset.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Har du hört med Danviks bil vad dom tar för jobbet?

Länk
Fr
86
FreddanO
525i Touring -01
Det har jag inte gjort, tack för tipset Henke! Tyvärr är det en bit dit för mig men jag ska absolut kolla.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.