|
|
|
|---|---|
|
Hej, Min 318d med 16 000 mil på mätaren från 2011 rostar på flera ställen, är detta vanligt? Bilen är Ditec behandlad i alla år, väldigt fin i lacken och på insidan men har stora rostbubblor på bakre skärmkant, under nummerplåten bak, vid både främre skärmarna längst ner vid hjulhusets början. Bilen är svensksåld. Vad säger BMW om något sådant egentligen? Eller ja ingenting förstår jag. Man blir verkligen förvånad på en så pass ny bil trots allt. Minns att även min 335i från 2008 rostade på förardörren men den hade åtminstone plastskärmar fram. | |
| Har lite samma på min, fast inte framskärmarna... Men min har passerat 33500 mil så jag känner att det är väl okej, någon garanti eller goodwill kan man inte ens drömma om :) | |
|
E9x är generellt rätt så bra förskonade mot en massa rost. Speciellt om man jämför med E46 som kunde rosta på rätt så bra. Har haft 3 stycken och ingen har rostat under min ägo, förutom någon liten bubbla på bakluckan. Dock tog min fd sambo över en av dom bilarna, hon sköter inte om den så bra och har sett att den rostat en del på bakluckan. Men ser fin ut trots det minimala underhållet. Låter som din har rostat lite mer än normalt. Åk in till Bmw och visa upp den så får du se vad dom säger. Garantin på lacken är ju passerad, men finns ju fortfarande kvar på rostskyddet. |
|
|
Min förra e90 var från -06 och hade börjat rosta i nederkant dörrar, jag for till Holmgrens Växjö och fick erbjudande om nya framdörrar. Dock krävdes att bilen var servad korrekt genom åren vilket den som tur väl var. Så en -11 borde verkligen inte va några problem förutsatt att den servats korrekt då. Sen skiljer det mellan verkstäderna har jag förstått hur de tolkar rostangreppen mm så det kan löna sig att åka till nån mer om man får nej hos första. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.