AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
2.859

Felkod C1384 Peugeot 307 2,0 -06

Börjar bli tokig på mitt bromssystem ,fått upp felmedelande abs/esp faility till o från i ca ett halvår,så läste av felkoder för ca 6 veckor sedan o fick felkod C1384 -" ESP-regulator kontinuerligt ingrepp, Bromsstem utan tryck " . Det sas att problemet var luft i systemet , hade nyligen bytt bromsvätska plus nya skivor o belägg , ren bromsok , så tänkte jag inte luftat ordentligt , men nu efter 7 lufningar ( 4st tvåmansmetoden , 1 st baklänges via nipplarna och de två sista med tryck i bromsvätskebehållaren) o säkert lika många liter bromsvätska kvarstår problemet med att felmeddelandet dyker upp....
Problemet yttrar sig så att innan felmedelandet dyker upp så känns det som att bilen småbromsar typ var tredje sekund , kan hålla på så i allt mellan 5 km upp till 15 mil innan felmeddelandet kommer , märks även att den direkt drar lite mer bensin , typ 0,71 isf 0,64. När felmeddelandet
dykt upp drar den normalt med bensin igen , då den inte småbromsar längre....
Pedalen käns normal rörelsemäsigt , kanske inte riktigt det rätta bettet på bromsen , men inget som tyder på huvudcylinder vad jag märker.
Kan det var esp/abs regulator tro ??
Lagt upp detta även i Citroenakuten ,då denna Pegga delar mycket teknik med Citroen, men provar även här då många andra märken har liknande ABS/ESP system

/Peder
Hej,

Du har inte provat att googla? T ex ”peugeot c1384” ?

Bara för mitt intresses skull gjorde jag det. Visserligen landade jag i en tråd om en 407, men märkesspecifika koder ger ändå en indikation.

Hetaste tipset blir då Broms(ljus)kontakten.

Länk

/Lennart
Jo bodde bokstavligt vid google och olika forum o kom till slut också fram till bromsljuskontakt , vilken nu är bytt med hitills bra resultat , hela 69 kr kostade den , lite skillnad mot vad ABS/ESP-regulator skulle kostat...

/Peder
Håller tummarna...
Tack för återkopplingen! :)

/Lennart
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.