|
|
|
|---|---|
|
Hej Ventilationen, ac, defroster fram, utblås mot ansikte & fötter har lagt av! När jag stänger av ac eller ventilationen så hör man spjäll öppnas och samma sak när jag startar. Dock kommer det inget luft överhuvudtaget. Symptomer som jag har lagt märke till 6 månader tillbaka % * fläkten gick lite ojämnt (högt-> lågt->högt-> lågt), som att den kämpade med att hålla konstant utflöde av luft * ibland kunde man höra knarr-ljud från gallret när man stängde av bilen Idag har den bara lagt av! (så typiskt nu när frugan har börjat skrapa bilrutan och kan inte använda bilen till jobbet....ni förstår nu att jag behöver få rätt på detta här! :-) Så frågan är, hur vet jag ifall det är fläktmotstånd eller fläktmotor (ac blower fan heater) som har lagt av? Vilka knep finns det för att veta vilken reservdel som jag behöver byta? Har gått igenom följande säkringar och de ser hela ut: 23, 28, 50, 62, 63, 68 Bil :BMW E46, 320i, 2003 årsmodell | |
|
Symptomen låter som det klassiska felet: fläktmotstånd. Se mekartips här på sidan, angående hur du byter detta. |
|
| Testa ladda batteriet som en första åtgärd. Låg spänning kan strula till det även för fläkten. Nu har ju det slagit om till kallt väder vilket frestar dåliga batterier. | |
|
Är batteriet ok, skulle jag också gissa på fläktmotståndet. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Vågar man chansa och beställa fläktmotståndet? Hur kan jag säkerställa att fläkten funkar istället? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.