|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har köpt mig min första BMW, en 320D E91 från 2010 :-) Nöjd som tusan, men den har gått en rejäl skvätt så vissa skavanker finns såklart! Svankstödet verkar läcka någonstans, för den pumpar upp kuddarna, men trycket försvinner nästan omgående tyvärr :-( Finns det något standardfel på dessa att börja undersöka? | |
| Felet troligtvis hittat, sprickor i ventilpaketet... spännande:-) | |
| Hej! Jag har samma problem med min, vart sitter ventilpaketet som du hittade sprickor i? Skriv gärna om det var det som var felet :) Med vänlig hälsning | |
|
Hej! Om du tar loss bakstycket på stolen så sitter det där, kolla den här |
|
| Precis vad jag behövde, tack! | |
|
Shit, kollade med Bavaria vad en ny ventil kostar, 2500:- typ... Yikes... Men jag hittade ett komplett kit Med kuddar, slangar, ventil och pump på Ebay för 800:- med frakt Tror bara att de är ventilen som är trasig, för bara den kudde som man kopplar in i ventilen med sprickor töms fort... Men nu har jag ju allt :-) |
|
|
Jag öppnade mitt säte nyss faktiskt och det var en ventil som var sprucken för mig också. Försökte laga med lödkolven, får se om det är tätt sen när jag sätter in sätet igen. Har stolen ute nu och försöker laga en trasig värmeslinga.. Jag får kolla på det där kitet sen om det inte blev tätt. Det verkar vara dålig plast i ventilen för jag hittade sprickor i nästan alla anslutningar. Länk Länk Länk |
|
|
Min var mer eller mindre likadan... Lödkolv, att inte jag tänkte på det alltså.. Lim fungerade inte, testade smältlim och superlim på jobbet... Nåväl, grejjorna är ju beställda så |
|
|
Ny ventil, första testet föll väl ut, får se hur det håller över tid :-) Men nu har jag iaf alla delar så om det fortsätter läcka så är det inga problem:-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.