|
|
|
|---|---|
| hejsan! har nyligen märkt att min remspennare vibrerar och undrade om detta är normalt ellero m det är dåligt? den vibrerar ganska så mycket om jag slår på AC:n till max och det oroar mig att själva remmen kan hoppa av o förstöra något som kommer kosta mig dyrt, hade gärna skickat in en video som kan förklara detta mycket enklare men de ser inte ut som att det går. sjävla remmen jag talar om kallas för "Serpentine Belt" eller driv belt har ej hittat namnet för den mekanismen på svenska men undrade då om det skulle vara något dåligt vad skulle en service på att byta ut remspennare och själva bältet kosta då om det är någon som är kunnig med detta? | |
|
Hej och välkommen! Om du vill visa en video eller ett foto här, måste du börja genom att lägga upp filmen/bilden på en lämplig sajt och sedan här klistra in en länk till den. Om du inte redan hittat den här sidan, ser ditt system ut så här, antar jag. Länk I ditt ställe - om du tycker situationen verkar kritisk - hade jag lossat remmen och undersökt både den och alla olika hjul den passerar efter glapp eller annat misstänkt. Bilen har kanske gått några mil? Allt slits, så en specialkontroll enligt ovan är ganska säkert motiverad. Den vanliga servicen skall möjligen omfatta även kontroll av drivremmen, men egen erfarenhet talar för att en sådan inte görs, åtminstone inte med rätt engagemang. Är drivremmen aldrig bytt och bilen gått långt, kanske runt 10k mil, hade jag bytt den utan tvekan. Om du inte känner för att göra jobbet själv, kan du nog anlita vilken pålitlig verkstad som helst. Måste absolut inte vara bmw. Kostnaden vågar jag inte ha någon åsikt om. Ett rembyte, utan komplikationer i form av spännarbyte eller annat, borde inte kosta många kronor utöver priset för remmen. Det borde åtminstone inte vara särskilt komplicerat. Men så var det ju det där med spännaren och övriga löphjul... /Lennart |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.