|
|
|
|---|---|
| Vet att det sitter N55 i M2 och S55 i M2C. Tänker mer på chassi osv något som skiljer där? | |
|
Chassi exakt samma förutom en bussning i bakvagnen om jag inte har fel för mig. DKG samma men omprogrammerad, kan enkelt göras på M2. Diff samma men omprogrammerad, kan enkelt göras på M2. Styrning samma men omprogrammerad, kan enkelt göras på M2. M2C har fler beställningsoptioner och är dyrare. M2 låter bättre (subjektivt jag vet). Men de som säger att M2C är "dramatiskt mycket bättre att köra" känner antagligen av styrningen och diffens program. För chassiet är samma. |
|
|
Detta råd kommer från en som inte kört någon av modellerna, men läst mängder med artiklar samt sett säkert 100 videoklipp av båda. Verkar som motorn i M2 competition har bättre bottendrag, även om specen från bmw säger annorlunda. Vad kokar då detta ner till? Bättre KÖRBARHET. M2an har lockat mig sen den presenterades, men det är först sen den fick den riktiga M-motorn (s55) som ha-begäret nått såna nivåer att jag tänker sälja M3an. Trimpotentialen är mycket bättre. Och trimma vill man förr eller senare. En annan fördel är de större bromsar som går att beställa till M2C. Jag vet att om jag köper M2 kommer jag ångra mig. Jag vill ha över 500 häst på hjulen. |
|
|
Vad har du för M3 med över 500hk ?? Har testat en hel del av de bakvända kepsarnas sk 500 hästare men tyvärr har alla endast varit deras egen våta dröm. |
|
|
Jag har aldrig påstått att min M3 har 500 bakhjulshästar. Den har väl ca 350. Min gamla E46 M3 Ess hade 392 på hjulen. Den gick bättre än min nuvarande M3. I en inte alltför lång framtid tänker jag skaffa en M2 competition, samt trimma densamma. Ser mycket fram emot detta. Hoppas uppnå 500 bakhjulshästar. |
|
|
Om du vill ha 500hk i en M2 är du inte intresserad av KÖRBARHET, enbart av bättre drag rakt fram. När det gäller bromsar är det enkelt att sätta i bättre, om du behöver det. |
|
|
sirtobbe: om du avsåg mig så har jag kört 2500mil i M2 och haft M2c två hela helger. OCH HAFT MÖJLIGHET ATT KÖRA BÄGGE "BACK TO BACK". Det har väl du också antar jag? |
|
| Tror han avser sig själv. | |
| Tror också han avser sig själv som den som inte kört bilarna och inte att han ville nedvärdera dina råd. | |
| Aha, sorry, jag läste slarvigt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.