|
|
|
|---|---|
|
Utbudet på 340i är tunt här hemma i Sverige så jag har funderat på att importera från Tyskland. Något som slår mig är de stora prisskillnaderna på bilarna....vad beror detta på? | |
| Visa lite exempel, ofta brukar det ändå vara något hos de dyrare bilarna som gör att man vill ha dem mer, vilket innebär att säljaren kan sätta ett högre pris. | |
|
Hej Följer också 340 som jag är intresserad av, både på hemma/bortaplan. De i utlandet som man finner, de billigaste är de snålade utrustade eller manuella bilar. Men för ca 30 tusen kan man finna fina exemplarer av 340. Synd bara att kronan ligger så lågt i kurs, hade den legat 2 kronor under gällande kurs så hade det varit mer intressant |
|
|
Har sett -17 bilar med låga mil(sedan), m-sport och bra med utrustning för runt 340000. Samma bil här hemma ligger en bit över 400k. Samtidigt ligger till synes samma bilar ute för samma pris som här hemma. Märkligt att prisspannet kan vara så stort. |
|
|
Kikade lite snabbt.. kolla bara så att det är en ”unfallfrei” bil och att den inte kommer från USA via Baltikum, om Du vill undvika krockbilar eller översvämningsbilar. |
|
|
Om det skiljer bara 60 000 SEK är det aldrig värt att importera enligt min mening. Du skall dels ha hem bilen (ev även resa dit) och sedan försäkra den för import, sedan även betydligt högre försäkring när den är inregad här, du har ingen fri service och sen har den minst 10-15% lägre värde här än en svensksåld. Det behövs större prisskillnad eller att den är så unik att du inte alls kan få tag på en motsvarande här, vilket jag tror att du kan. Svensksålda bilar är idag betydligt bättre utrustade än tidigare. /Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.