AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.397

X5m och X6m oficiella!

Länk nya x5m samt x6m är nu oficiella.
Is
157
Isty
M3 e46 -02
Volvo V40 T5 Carbon Edition -16
M2 juli/aug
Diggar den olivgröna färgen på X6an i videon, MEH bilar för övrigt tyvärr..
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
AUDI A6 Avant 2.4 Quattro
fyyyyy......ful och så fruktansvärt onödigt för de flesta användningsområden...
(enbart min spontana reaktion.....)
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Det blir allt svårare och svårare att känna nåt direkt köpsug på en ny BMW oavsett om det är en M-bil eller nån av de mer standardbetonade vagnarna.....

Förr om åren var man ju genast till bilhallen när det kom en ny modell eller LCI men numera känns det mest..... duuuh, ännu en intetsägande vagn.

Det är lite trist, har kört BMW i snart 20 år men kommer med all sannolikhet inte köpa mig en till, vare sig ny eller begagnad. Kanske har bilintresset svalnat eller så prioriterar jag inte bilarna på samma sätt som då man var ung. Numera är jag glad åt att ha en bil som startar och går i ur och skur och inte kostar en hel förmögenhet.

Dom tilltalar inte längre, dom är för dyra sett till kvaliteten och dom är för slätstrukna för min smak. Eller kanske inte slätstrukna så men det är inget som lockar direkt.

Niklas

Fransosen
Visa användare
8.665
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Fransosen, jag känner liknande som du. Det känns som wow-faktorn försvunnit.
_p
656
_pancho_
BMW M2 Competition DCT -19
BMW M3 SMG -02
BMW M3 Coupe Manuell -07
MB GLE350DE -21
Samma här känns inte så spännande, blev lockad själv till Mercedes nu :)
X5 M ser ju helt okay ut däremot X6 M inte enligt min mening. Men det är ändå fel motor i fel bil. En totalt onödig modell båda. Det visar även testen i nya Teknikens Värld på X3 M som fick tämligen dåliga recensioner. Där rekommenderade man att köpa en X3 M40i istället och spara mellanskillnaden.

/Anders
He
143
HelmsmanPlay
E90 M3 ZCP -11
Fransosen, känner samma lika. Förr fick man något som annorlunda med en BMW, även en "vanlig" seriebil hade körkänslan jämfört med andra. Numer har andra helt enkelt kommit ifatt. M3an jag rullar i glädjer mig fortfarande varje dag, men den dagen det blir dags att byta kan jag tyvärr inte se att det blir en BMW till.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.