AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.686

Nytt avgas BMW Z3 1,9 1998

Ma
131
MattiasBredberg
Z3 cab 1,9i -98
316ti Compact -02
Efter problem med ABSpump och airbaglampa så besiktigade jag bilen idag och fick nedslag på avgassystemet. Misstänkte att det kunde bli så eftersom de påpekade misstänkt läckage redan förra året.
Hål på eller invid ljuddämparen var det i alla fall. Tyvärr såg jag inte själv det, ska försöka hitta en lyft idag eller i morgon.

Skulle det här passa Länk ?

Bilen är förresten importerad från Polen på -00 talet om det nu spelar någon roll.

Eller har någon något annat bra förslag på var man hittar avgassystem till vettigt pris?
Ma
131
MattiasBredberg
Z3 cab 1,9i -98
316ti Compact -02
Ingen som vet?
Iz
367
Izzy
MB C200 kombi-10
BMW Z4 23i -10
Kolla autodoc i tyskland. Har handlat där...inte mer komplicerat än att beställa från Biltema.

Izzy
Zp
47
Zportbilen
Z3 1.9 -96
Det ser ut att va rätt! Jag beställde från Autodoc men sen visade det sig att katalysatorn var slut också så jag fick komplettera med både den och lamdasond.
Ma
131
MattiasBredberg
Z3 cab 1,9i -98
316ti Compact -02
"Det ser ut att va rätt! Jag beställde från Autodoc" Länk?
Zp
47
Zportbilen
Z3 1.9 -96
Det var 2 år sen så jag vet inte exakt länk men de har svensk hemsida autodoc.se. Knappa in regnr så kan du se vilka möjligheter som finns för din bil.

Ma
131
MattiasBredberg
Z3 cab 1,9i -98
316ti Compact -02
Skulle den här kunna funka? Länk
Zp
47
Zportbilen
Z3 1.9 -96
Enligt texten så gör den ju det. Det var extremt billigt. Jag betalade nog det tredubbla!

Ma
131
MattiasBredberg
Z3 cab 1,9i -98
316ti Compact -02
Jag kör ju bara något hundratal mil varje år så jag har ingen lust att betala multum för ett avgas om det inte ger något särskilt. Ljud eller effekt
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.