|
|
|
|---|---|
|
Så, kompressorn och tillhörande bälg har säckat ihop efter att ha åkt med pysande bälg länge (sannolikt) utan att märka det. Jag har bytt bälgar till arnott och köpte en kompressor från en nybilsskrot som var nytillverkad och med tillverkaren i England. De sa att de sålt 40 st och inte fått någon tillbaka på garantin. Grejen är den att den såg lite annorlunda ut än originalet. På originalet är det 1 stor nippel för inkommande stor gummislang (vartifrån vet jag ej). Bredvid denna finns en stor cirkel med guldfärgat ”filter”. På den nya eftermarknadsmodellen är det istället två stora nipplar. Mina frågor är nu: 1. Hur vet jag vilken nippel som är rätt att sätta i gummislangen i? 2. Saknar denna eftermarknadskompressor filter och det är därför det är två nipplar istället för en nippel och ett filter? Den tidigare modellen av 5-serien förstod jag hade havererande kompressorer pga avsaknaden av luftfilter. Jag ska se om skroten kan ge mig kontaktuppgifter till tillverkaren i morgon eller om det finns någon manual/info för denna eftermarknadskompressor, men era erfarenheter och info slår högre än från subjektiva källor :) | |
|
Buntar min fråga med två bilder: Så här ser originalet ut: Länk (En nippel för den stora gummislangen) Så här ser varianten jag köpt: Länk (Två nipplar precis bredvid varandra) Har ni någon idé vilken som är rätt? |
|
|
Har du fått rätt version då? "P.s vid beställning, uppge exakt modell och årsmodell då det finns 2 versioner för denna modell." |
|
| Ja jag såg det, beställde från ett annat ställe som tog regnumret till bilen innan min beställning så jag förväntar mig att de skickat rätt men jag blir ju fundersam såklart. | |
|
Såg på denna sida att det finns två versioner: Länk Den ena ser exakt ut som den som satt original i min bil och den andra som repro-produkten såg ut. Jag har alltså fått fel från de jag köpte den ifrån. Den första de skickade packade de knappt in så den blev fraktskadad och nu skickade de fel. Kul! Tack för hjälpen iaf! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.