|
|
|
|---|---|
|
vill bara skriva av mig lite för är uppjagad och arg. Jag undviker i vanliga fall verkstäder i allmänhet, spelar ingen roll hur ny biljäveln är. Jag vill bara undvika att någon jävel går emot lacken med verktyg osv, eller fuskar och tar betalt utan att göra jobbet, man vet ju aldrig. Jag gick så långt att jag har köpt mig en egen ny billyft för att slippa ligga på golvet. Men idag för två timmar sedan så lämnade jag in bilen på en hjulinställning, ringde först och kollade eftersom jag behövde gå lite tidigare från jobbet i så fall. De hade drop-in i mån av tid. Det gick bra, jag sticker dit. Det tar väl 30 min max, jag går runt lite kring han som arbetar på bilen och står även utanför porten och har det gött i solen mot väggen. Betalar och åker hem, kliver ur hemma och går ett varv runt bilen, ser då direkt två st stora jävla lackskador på passagerardörren fram, ner till plåten och även blivit buckla. Vad i helvete, enda jävla gången man låter någon annan jävel röra bilen så går det såhär BLIR FÖRBANNAD som fan. Jag ringde direkt. Jaha sa han ointresserat, "Du får komma förbi imorgon så får vi kolla, jag säger varken ja eller nej men nån mekaniker får jag ju prata med där". Jag får se vad det blir av detta, ville bara skriva av mig. Någon annan som haft liknande erfarenheter? Den enda gången på flera år som jag låter någon annan jobba på en bil så innebär det omlackering av en hel dörrjävel, vad i helvete. | |
| Är du hundra att det hände under det besöket? | |
|
Ja, jag bor ute i skogen och har bilen under tak parkerad på så sätt att jag ser den sidan väl på morgonen. Så jag skulle ha sett det idag. Men jag vet ju att det inte var skadat igår också. På jobbet finns ingen risk för nåt sånt här så vi parkerar, idag stod jag till och med helt fritt från andra fordon. Åkte direkt dit, sedan direkt hem igen. Där såg jag det när jag klev ur bilen. Jag vet var varje liten repa finns på min bil och är en sådan som parkera så långt bort det går vid butiker, skulle det mot förmodan vara någon som parkera jämte mig så tar jag en runda runt bilen innan jag hoppar in. Får hoppas på att de står för kostnaden för att fixa bucklan och lackera om dörrjäveln. |
|
|
@frolr. Delar din generella syn på att behöva lämna ifrån sig bilen till klåpare! Liknande hände mig för många år sedan då jag hade min z4 på service hos Förenade Bil i Malmö. Hämtade ut bilen på en trång kundparkering och såg en ny repa eller buckla (har glömt detaljerna nu). Problemet är ju så klart att det i princip är omöjligt att bevisa var skadan inträffat om man inte fotar bilen från alla vinklar precis innan man lämnar den i från sig (note to self: vilket för övrigt förefaller vara en god idé). Har för mig att det slutade med att vi delade kostnaden för lackfixningen... |
|
|
Ja det är riktigt tråkigt det där. Jag var tillbaka på stället nu och de kan inte göra något. Det kunde lika väl varit jag, jag kan inte bevisa något... Och det stämmer ju, jag tog inga bilder precis innan jag gav över nyckeln. Men är ju till 99.9% säker på att det hände där. Jaja, roliga utgifter. |
|
|
Det blir 4000 i självrisk om kostnaden för omlackeringen av dörren går över detta. Inget man kan försöka göra? Eller är det bara att betala och se glad ut? Tråkigt med oärliga äckel. Jag ångrar ju såklart att jag inte tog bilder, gick igenom den med dem innan de gjorde jobbet samt stod och övervakade varenda liten rörelse runt bilen. |
|
|
Det är väldigt trist att nästan alla vägrar att stå för de fel de begår om man inte har 100% bevis. En bekant upptäckte för några år sedan att dvd spelaren saknades där hemma. Hantverkare hade varit där några veckor tidigare. De nekade förstås till all inblandning. Det visade sig dock att grannen hade kameraövervakning och vem ser man gående med dvd:n om inte en av hantverkarna... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.