|
|
|
|---|---|
|
En tid har den gått lite ryckigt på jämn gas vid låga varv men inget märkvärdigt så, men igår tändes motorlampan och bilen blev trött och sen dog den och vägra starta. Motorn går runt, bytat filter för trodde de var det, för mattnings tryck är där så inte pumpen i tanken som gett sig. Men när ja går in på datorn så hoppar fuel rail trycket mellan 12,9-15,5 vilket värkar konstigt för skruvar jag av ett rör till spridare så kommer där ingen soppa ?? Fick fram fel kod på något med tryck i fuelrailen men dumt nog glömde jag att spara dem innan jag raderade koderna nu får jag inte upp nån fel kod på motorn.... Någon annan som varit med om detta ? Är de givare eller den förbannade högtryckspumpen som gett sig ? | |
Le 356 M3 cab -09 LeMans Blå
530 XD touring -18 Sophisto Grå Porsche 911 Carrera S Cab -20 Polestar 2 -23 Volkswagen Caddy -17 Volkswagen eGolf -19 |
Hade liknade problem i en E91 320D med M47 motor. Visade sig att tankhalvan som bränslepumpen sitter i var tom, men den andra halvan fanns det 15 liter i. Tankade bilen full sedan startade den så fint..... kolla att det finns bränsle i båda tankarna. |
|
Hej Har nästan full tank och får bra förmatnings tryck, har beställt givare så får se när den kommer om de funkar. Dem sa på bmw att jag skulle börja med den. Men tack för tipset :) |
|
|
Nyligen bytt högtrycks pump på min 123d, den går som den ska fram till att man gasar på i typ 30 sec senare så lyser motorlampan o felkod 4600( Railtrycksövervakning, tryck avikelse) och den blir tröttare. Va kan de va, har googlat men blir inte klok på vad de kan va? Någon som varit med om de innan ? Swirlflaps är bort plockade också kan de ha nått med de att göra ? |
|
| Vad kostade bytet av högtryckspumpen? Köpte du ny eller renoverade du den gamla? | |
| Runt 5000 för en renoverad från tyskland, hyffsat enkelt att göra om man har vertyget för kamdrevet | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.