|
|
|
|---|---|
|
Hade problem i somras med misständade cylinder och genom att byta det tändstiftet det krånga på så fungerade bilen bra fram tills förra veckan. Nu går den väldigt ojämt på tomgången och skakar, samt skakar vid gaspådrag. bilen är också mycket slöare än förut. Idag bytte jag alla tändstift utan någon förändring. Felkoder jag får : P0172 System too Rich (Bank 1) P0302 Cylinder 2 misfire detected. Länk Länk två st länkar med ljud om någon kan höra vad som är fel. Någon som har haft detta problem eller vet vad det skulle kunna vara? | |
|
Prova med att flytta tändspolen från felande cylindern till annan dito, följer felet med spolen är den troligen dålig. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
tändspole garanterat, som på många andra märken ( läs vw ) så är det mer eller mindre en sjuka.. spolen är billig, finns säkert på skroten för nån hundralapp med.. det är iallafall väldigt lätt att kolla och byta, av med kåpan över motorn, sen sitter spolen högst upp över tändstiften, med en kabelskontakt i dom. drar du ut kabeln till den spolen på cylinder två, så bör det inte märkas någon skillnad på gången, men drar du ur sladden ur en fungerande spole så kommer bilen gå ännu risigare :) lycka till :) |
|
|
Uppdatering Tack så mycket!, det var tändspolen och nu fungerar bilen igen. |
|
| Tjena! Lite of topic, men vad tycker du om din bil generellt? Kollar på lite 530i, och vissa har xDrive. Har du haft några andra bekymmer? | |
|
Hej! Jag har haft ett problem i somras och det var att kupefläkten la av ibland men det fixades genom att jag bytte den. Jag kanske kan sälja min om du är intresserad?, funderar på att köpa en nyare diesel. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.