AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
632

Alternativ stötis 523 1999

lu
175
lucasm54
523i-00
740ia-95
Hej!
Sticker ut hakan lite och hrm ..undrar lite om det finns någon som monterat annan stötdämpare fram e39 än sachs? Tom en budget dämpare? Eller vågar man ens tänka tanken?
Därför ifall det har fungerat ändå så får ni gärna svara!
Och naturligtvis tvärtom också....
Ha de!
Ti
988
Tipsaren
545i E28
528iAM E39
Jag monterade Eibach kit (fjädror+dämpare) på min 528 och det tycke jag fungerade bra.

På min 525 så bytte jag till Monroe framdämpare (för M fjädring) men dom tycker jag inte riktigt om, svårt att beskriva vad som är fel.

Bägge bilarna hade M fjädring från fabrik.

/// Kristian
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Har Bilstein(kommer inte ihåg exakta namnet,men det var "billiga standard Bilstein Gas", beställdes från Bildelsimporten i Uppsala) på min 523-97, fungerar som std dämparna, i princip samma dämparkänsla som Sachs.

Köpte riktigt billiga Meyle stötdämpare(gas) från Schmiedmann till min BMW 520i-98...Inte riktigt samma känsla efter den monteringen.
Blev ganska stumt och hårt.

Mvh Janne.
lu
175
lucasm54
523i-00
740ia-95
Tack för supporten!!
Det finns alltså alternativ!
Tyvärr så gjorde bildelar24 eller autodoc allt de kunde för att sabba mina planer.
Bilen var redo för byte och jag tog fram delarna i lådan i garaget. Skulle ha bilen nästa dag...
Ingenting stämde med min beställning. De hade helt enkelt bara bytt ut mina Gabriel till något typ stark eller stork?
leve it revolutionen.?
Ligger nu i konflikt med dessa löss...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.