AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.077

Garantiåtgärder vad gäller?

ma
557
malcus
330d xdrive Touring -20
Min 330i G20 har haft missljud i framvagnen sedan dag 1 jag plockade ut den. Första besök och notering gjordes i mitten på juni, vid andra besöket i början på juli noterade verkstaden problemet. Programmering av adaptiva fjädringen gjordes utan resultat. 23e augusti skulle bilen in för byte av annan åtgärd men pga en puma att byta främre bärarmar (puma) så bokades tiden om till 27e september för att få hem delar. Nu återkommer återförsäljaren att inga delar finns tillgängliga och dom har heller inte någon ETA på när det ska lösas. Hur länge kan Bmw Sverige hålla på såhär egentligen?
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Frågade du vad det berodde på?
I det här fallet känns det som de är ett ärende som ligger nere hos huvudkontoret. Är så fallet är det inte konstigt att det blir såhär då det är ett internationellt problem. Då är marknaden i Sverige långt ifrån högsta prioritet. Men säljaren borde veta mer än bara att de inte finns några reservdelar tillgängliga.
ma
557
malcus
330d xdrive Touring -20
Det jag fick som anledning var att delarna gick till nyproduktion. Det förstör liksom nybilskänslan ganska mycket med missljud och som kund känns det som att jag blir negligerad. Nu är det inte åf jag riktat mitt missnöje mot, snarare generalagent. Vill man inte behålla sina kunder?
Bmw Sverige och stora delar av dess personal är ett bland det största skämtet i bilhistorien!

Haft många märken men det finns inget som är i närheten av den nonchalans de anställda visar upp!
Transocean
BMW Norge är inte bättre! Bäääh...........
js
1.928
jsn
i5 m60 -24
Du kan pröva med att du vägrar köra denna bil så länge den inte trafikvärdig, och kräva att de skall hålla dig skadeslös, dvs med ersättningsbil under tiden.
ma
557
malcus
330d xdrive Touring -20
Har nog svårt att åberopa det, är väl mest en kosmetisk defekt. Hursomhelst ska inte en ny bil gneka om bussningar, det är oacceptabelt. Nu har åf iaf återigen beställt delar, förhoppningsvis löser det sig snart.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.